فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پاورپوینت جایگاه کاشی و سرامیک در معماری

پاورپوینت جایگاه کاشی و سرامیک در معماری

RSS feed.

  • پاورپوینت جایگاه کاشی و سرامیک در معماری
    پاورپوینت جایگاه کاشی و سرامیک در معماریدسته: معماری
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 6337 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 40

    این پاورپوینت در مورد جایگاه کاشی و سرامیک در معماری در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با افکت مناسب می باشد

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    پاورپوینت جایگاه کاشی و سرامیک در معماری

    مقدمه:
    •کاشی از لحاظ تاریخی پنجمین شیوه اساسی و بنیادی در تزئینات ساختمان‌های آبده یی و ساختمان‌های عادی می‌باشد. استفاده از این شیوه در معماری اسلامی بسیار رایج است و طرح‌های جالب، جلو رشد و کشف تزئینات خشتی و گچی را گرفت و همه علاقمند تزئینات با کاشی شدند. استفاده از کاشی به نحوی که روی دیوار را کاملا بپوشاند اولین بار در قرن ۱۳ و در قونیه به کار رفته است. کاشی کاری بصورت هنر تزئینی در کشورهای اسلامی به اوج شکوفایی خود رسید و یکی از ویژگی‌های برجسته معماری اسلامی به شمار می‌رود کاشی‌های که برای تزئین عمارات به کار می‌رود عموما سه نوع بوده که ذیلا توضیح می‌گردد.

    •الف: کاشی معرق: با تلفیق تکه‌های کوچک گوناگون ساخته می‌شود که به اساس طرح اصل یکایک تراشیده می‌شود ودر جای معین آن نصب می‌گردد.

    •ب: کاشی معقلی: دارای طرح‌های هندسی است واز تلفیق اشکال هندسی ساخته می‌شود.

    •ج: کاشی مشبک:


    •کاشی معرق یکی از هنرهای سنتی و قدیمی کاشی کاری می باشد که علاوه بر زیبایی خاصش زحمت بسیاری هم دارد، اما زیبایی و ترکیب رنگ های نهایی آن جلوه ی منحصر به فردی را به دکوراسیون داخلی شما می بخشد. همان طور که در این تصویر می بینید تکه های شکسته ی سفال های لعابی رنگارنگ به گونه ای هنرمندانه در کنار هم چیده شده اند و ملات روی آن را پوشانده اند و یک دیوار کاشی کاری شده منحصر به فرد برای فضا به وجود آمده است.

    کاشی کاری یکی از قدیمی ترین اشکال هنر در جهان می باشد که قدمت آن به  ۵۰۰۰ سال پیش می رسد، کاشی کاری های تزیینی و خلاقانه یکی از زیباترین اشکال کاشی کاری می باشد که نمونه های آن را در معابد و کاخ های قدیمی می توان به وفور یافت.

    امروزه نیز کاشی کاری های مختلف را می توان در بسیاری از دکوراسیون های داخلی و یا حتی در زیباسازی های شهری دید. به همین منظور امروز  می خواهیم شما را با نمونه های مختلف کاشی کاری مدرن در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم با ما همراه باشید.
    کاشی کاری سنتی: استفاده از سفال های لعابی

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت جایگاه کاشی و سرامیک در معماری , جایگاه کاشی و سرامیک در معماری

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.