فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پاورپوینت کامل کتاب اقتصاد سنجی حمید ابریشمی

پاورپوینت کامل کتاب اقتصاد سنجی حمید ابریشمی

RSS feed.

  • پاورپوینت کامل کتاب اقتصاد سنجی حمید ابریشمی

    کلیه محتوای این سایت اهم از پایان نامه ومقاله و تحقیق و فایلهای اموزشی از سطح اینترنت و سایتهای دیگر جمع آوری میشود و این سایت هیچ گونه مسولیتی در قبال محتوای انها نداشته و ندارد و اگر هنگام خرید دچار مشکل شدید با سایت مرجع تماس بگیرید

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

دانلود تحقیق طبقات بهشت‌

دانلود تحقیق طبقات بهشت‌

RSS feed.

  • دانلود تحقیق طبقات بهشت‌
    دانلود تحقیق طبقات بهشت‌دسته:
    علوم انسانی

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 10 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 4

    مقامات‌ و درجات‌ مختلف‌ بهشت‌ با توجه به احادیث و آیات قرآنهر
    یک از سعادت و شقاوت درجات و مراتبی دارد نه اهل سعادت در یک درجه
    و مرتبه اند و نه اهل شقاوت این مراتب و تفاوتها درباره اهل بهشت
    به عنوان درجات و درباره اهل جهنم به عنوان درکات تعبیر می شود

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    مقامات‌ و درجات‌ مختلف‌ بهشت‌ با توجه به احادیث و آیات
    قرآن:هر یک از سعادت و شقاوت درجات و مراتبی دارد, نه اهل سعادت
    در یک درجه و مرتبه اند و نه اهل شقاوت , این مراتب و تفاوتها
    درباره اهل بهشت به عنوان درجات و درباره اهل جهنم به عنوان درکات
    تعبیر می شود. چنین نیست که همه اهل بهشت از اول به بهشت بروند,
    هم چنان که همه اهل جهنم خالد نیستند, یعنی برای همیشه در جهنم
    باقی نمی مانند. بسیاری از بهشتیان آنگاه به بهشت خواهند رفت که
    دورانهای بسیار سختی از عذاب در برزخ یا آخرت تحمل کنند, یک نفر
    مسلمان و شیعه باید بداند که فرضاً ایمان سالمی با خود ببرد, اگر
    خدای ناخواسته در دنیا مرتکب فسق ها و فجورها و ظلمها و جنایتها
    بشود مراحل بسیار سختی را در پیش دارد و بعضی از گناهان خطر
    بالاتری دارد و احیاناً موجب خلود در آتش است.

    در «مناقب‌» ابن‌ شهرآشوب‌ از أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌
    روایت‌ کرده‌ است‌ که‌:« إنَّ لِلْجَنَّه إحْدَی‌ وَ سَبْعِینَ
    بَابًا، یَدْخُلُ مِنْ سَبْعِینَ مِنْهَا شِیعَتِی‌ وَ أَهْلُ
    بَیْتِی‌، وَ مِنْ بَابٍ وَاحِدٍ سَآئِرُ النَّاسِ»( «بحار
    الانوار» طبع‌ حروفی‌، ج‌ 8، ص‌ 139 ). ترجمه:«بهشت‌ هفتاد و یک‌
    در دارد، از هفتاد در آن‌ شیعیان‌ من‌ و اهل‌بیت‌ من‌ وارد
    می‌شوند، و از یک‌ در آن‌ سائر افراد مردم‌.» هم چنان که‌ در
    «کافی‌» از علیّ بن‌ إبراهیم‌ از پدرش‌ از ابن‌ أبی‌عُمیر از
    منصور بن‌ یونس‌ از إسحاق‌ بن‌ عمّار، از حضرت‌ صادق‌ علیه‌
    السّلام‌ روایت‌ کرده‌ است‌ که‌:« إنَّ لِلْجَنَّه بَابًا یُقَالُ
    لَهُ الْمَعْرُوفُ، لاَ یَدْخُلُهُ إلاَّ أَهْلُ الْمَعْرُوفِ.
    وَ 

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    طبقات هشت‌
    ,
    دانلود تحقیق طبقات بهشت‌
    ,
    تحقیق بهشت‌
    ,
    تحقیق در مورد طبقات بهشت‌
    ,
    تحقیق درباره طبقات بهشت‌
    ,
    تعریف طبقات بهشت‌

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

معماری و نوسازی – مراحل گسترش شهر مشهد 30 ص

معماری و نوسازی – مراحل گسترش شهر مشهد 30 ص

RSS feed.

  • معماری و نوسازی – مراحل گسترش شهر مشهد 30 ص
    معماری و نوسازی - مراحل گسترش شهر مشهد 30 صدسته:
    معماری

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 25 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 33

    معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد

    قیمت فایل فقط 3,100 تومان

    خرید

    معماری و نوسازی – مراحل گسترش شهر
    مشهد

    پیش از آنکه حضرت رضا (ع) در سال 203 هجری قمری شهید و در این محل
    مدفون شوند و نام مشهد پیدا شود در مجاور آن شهری قدیمی به نام
    نوغان وجود  داشت که مرکز ولایت تاریخی و مهم توس بود . بدان
    سبب والیان توس در نوغان مستقر می شدند . حمید بن قحطبه از والیان
    توس در سال 159 قمری درگذشت امّا کاخ و باغ وی همچنان دایر و آباد
    بود تا اینکه خلیفه هارون الرشید در سال 193 هجری به هنگام سفر به
    خراسان در آن مستقر شد و درگذشت چون جسد هارون الرشید را درباغ
    حمیدبن قحطبه دفن کردند قبّه و بقعه ای بر روی مدفن وی ساخته شد
    که به بقعه هارونی شهرت یافت . ده سال پس از مرگ هارون نیز حضرت
    رضا (ع) توسط مأمون در نوغان شهید شد و به امر و صلاح دید وی در
    همان بقعة‌ هارونی به خاک سپرده شد . از آن پس به محل مزبور مشهد
    گفته شد . بدین سان هستة‌اولیة‌ شهر کنونی مشهد درسال 203 قمری در
    مجاور شهر قدیمی نوغان شکل گرفت . بنابراین هرچند مشهد با این نام
    قدمتی هزارودویست ساله دارد امّا شاخه ای نورسته از ریشة‌قدیمی به
    نام نوغان است که عمر آن به مراتب بیش از هزار و دویست سال است .
    اگر دو واقعة  مرگ هارون الرشید و شهادت حضرت رضا (ع) در
    نوغان توس روی نمی داد نوغان به مشهد کنونی تبدیل نمی شد و شاید
    دومین شهر کشور نمی گردید . حال باید دید مقر شهر مشهد شایستگی
    احداث شهری چنین بزرگ را داشته است . این شهر در دشتی حاصلخیز
    میان دو رشته کوه پرآب به نامهای هزارمسجد ( در شمال ) و بینالود
    ( در جنوب ) در کنار رودخانه ای به نام کشف رود واقع شده است .
    دشت مزبور که حدود هفده هزار کیلومتر مربع وسعت دارد حوضة‌آبریز
    کشف رود را تشکیل می دهد و از دیرباز به ولایت توس شهرت داشته است
    . سرچشمة‌کشف رود درکنایش رادکان واقع در 70 کیلومتری شمال غرب
    مشهد قرار دارد . کشف رود از حدود یک فرسنگی شمال مشهد می گذرد و
    در محل پل خاتون واقع در جنوب شرق سرخس ، به فاصلة‌ تقریباً‌صدو
    پنجاه کیلومتری مشرق مشهد ، به هریود می پیوندد .

    بنابراین مشهد در بدو امر در حاشیة‌ رودخانه ای پرآب واقع بوده ،
    امّا به سبب آنکه بستر کشف رود در ارتفاعی کمتراز مقر مشهد جریان
    دارد . دسترسی به آب آن برای اهالی شهر به سادگی مقدور نبوده است
    . بدین سبب اغلب روستاهای مجاور شهر و هم خود نوغان و مشهد از
    آغاز تا اوایل قرن حاضر عموماً با قنات مشروب می شده اند . این
    امر سبب شده است تا پس از پیدایش مشهد و روی آوردن سادات و شیعیان
    به سوی آن با کمبود آب روبرو شود و در نهایت مرکزیت توس را از
    اوایل سدة‌چهارم هجری از دست بدهد . در قرون بعد نیز هرگاه جمعیت
    شهر به سببی رو به افزایش گذاشته اولین معضل آن کمبود آب بوده است
    که اکنون نیز یکی از مهمترین کمبودهای مشهد آب شرب آن است . امّا
    از نظر سلامت هوا ، مشهد دارای چنان آب و هوایی بوده که
    عوماً  گفته می شده است در این شهر طاعون شیوع نخواهد یافت .
    همچنین از نظر زلزله ، مشهد در محلی امن و بدون گسل قرارگرفته به
    گونه ای که در عمر 1200 ساله آن تنها یک زلزله نسبتاً‌ مهم در آن
    روی داده که مرکز آن هم شهر نیشابور بوده است .

    به جز آنچه گذشت مشهد بر سر بزرگترین شاهراه ارتباطی خراسان ،
    یعنی جاده ابریشم و در میانة‌ شهرها و ولایات مهمی چون توس ،
    نیشابور ، هرات ، جام ، خبوشان ( قوچان ) و دشت خاوران ( شهرهای
    نسا و ابیورد ) و قلعة‌کلات واقع بوده که امتیاز مثبت مهمی برای
    آن محسوب می شده است .

    مراحل گسترش شهر مشهد :

    در اوایل سدة‌ ششم هجری میان شهر سنّی نشین تابران و شهر شیعه
    نشین مشهد نزاع شدیدی درگرفت به گونه ایک ه در سال 510 هجری قمری
    اهالی تابران به مشهد حمله کردند و در پی آن اولین حصار باری این
    شهر احداث گردید . در سال 807 هنگامی که شاهرخ بن امیرتیمور به
    جای پدر نشست و هرات را مرکز حکومت خویش کرد شهر مشهد را مورد
    توجه ویژه قرارداد و در صدد عمران آن برآمد . همسر وی گوهرشاد نیز
    با احداث مسجد جامع گوهرشاد در این شهر عملاً‌ آن را به دومین شهر
    قلمرو همسرش تبدیل کرد . چون این عنایتها سبب فزونی جمعیت مشهد و
    کمبود آب در آن گردید امی علیشیر نوائی در اواخر سدة‌نهم آب چشمة‌
    گُلَسب توس را باهمت شخصی به مشهد منتقل کرد و آن را مدتی از
    ضایعه کم آبی رهانید . در سال 860 هجری قمری بابرین بایسنقر
    گورکانی که به مرض صعب العلاجی مبتلا بود ا زهزات به مشهد آمد و
    پس از زیارت و توسل به حضرت رضا (ع) شفا یافت و او کلمة‌ « مقدس »
    را بعد ازنام مشهد افزود و از آن زمان به بعد این شهر به مشهد
    مقدس شهرت یافت .

    حملة‌ مکرّر ازبکها به خراسان در نیمة‌ اول سدة‌ دهم سبب شد تا
    فرزند و جانشین شاه اسماعیل یعنی شاه تهماسب در حدود سال 940 قمری
    اقدام به احداث بارویی نو برای مشهد نماید ، که حدود چهارصد سال
    عمر کرد و تا زمان ما باقی ماند.

    چون حملات ازبکها به خراسان در تمام سدة‌ دهم بی وقفه ادامه داشت
    ، آنها در سال 997 مشهد را متصرف شدند و تعداد کثیری از اهالی آن
    را کشتند . امّا به ابنیه تاریخی صدمه ای نزدند . ده سال بعد شاه
    عباس جوان ایشان را زا خراسان راند و کمی بعد( سال 1010 ) از
    اصفهان پیاده به زیارت مشهد آمد و این شهر رامهمترین کانون زیارتی
    کشور کرد . این عنایتها سبب افزایش جمعیت مشهد و زائران آن شد و
    دیگر بار شهر را با کمبود آب روبرو ساخت. بدان سبب شاه عباس ،
    خیابانی در مشهد احداث کرد و آب چشمه گلسب را به ضمیمه آب چند
    قنات وارد خیابان مزبور کرد و موقوفاتی هم به آن اختصاص داد . این
    اولین مداخلة‌ جدی دریافت کالبدی مرکز شهر مشهد بود که تأثیرات
    قابل ملاحظه ای در سمت گیری توسعة‌ آتی شهر مشهد برجا نهاد .این
    خیابان با الهام از خیابان چهارباغ عباسی اصفهان از دروازة‌ جادة‌
    قوچان تا دروازة‌ جادة‌‌سرخس با عرض زیاد و چشم انداز زیبایی از
    حرم مطهر نیز در حاشیة‌مرکزی آن قرار داشت ، ایجاد شد .

    در توصیف خیابان شیراز ی نوشته انگلیسیان چنین آمده است :

    ” خیابان را می توان مشخص ترین منظره نقشه زمینی شهر دانست که از
    شمال غرب تا گوشة‌ جنوب شرق آن امتداد می یابد . تمام طول آن،
    اندکی کمتر از 2 مایل ( 3 کیلومتر ) و عرض آن 25 یارد ( 23 متر )
    است . سطح خیابان سنگفرش شدهاست و قدری پایین تر از نیمه خیابان ،
    نهر آبی جریان دارد که آب آن برای هر منظوری که بتوان فکرش را کرد
    مورد استفاده ساکنین شهر قرار می گیرد و در حاشیه اش درختانی از
    نوع چنار ، توت و تبریزی با فاصلة‌ نامنظم غرس شده است . علاوه
    براین دو طرف خیابان با یک ردیف تیرهای فرسوده ، چراغهای روشنایی
    و مغازه های مختلف تزئی شده است . این خیابان در طول روز و در
    ساعات کسب وکار پر از جمعیت از طبقات مختلف ، از اهالی شهر و یا
    زواری است که وارد شهر شده اند . لکن به علت عرض کم خیابان
    تقریباً  3/2 طول آن تا انتهای شمال غرب با میزان رفت و آمد
    انبوه جمعیت متناسب نیست و در عین حال یک گذرگاه سرپوشیده ،
    محدودة حرم و اماکن موقوفه و بست را زا یکدیگر جدا می سازد . از
    این گذرگاه بجز مسلمانان و حیوانات بارکش بقیه مردم و وسائل نقلیه
    دیگر ، اجازة‌ عبور و مرور ندارند . اجرای این مقررات به قدری جدی
    است که اگر حیوانی وارد منطقه ممنوعه شود به نفع دارایی بیوتات
    حرم مطهر مصادره می شود . همة‌ رفت و آمد ها در اینجا
    اجباراً  به کوچه های باریکی ، که محلة‌ اماکن مقدسه را دور
    می زند رانده می شود و از آنجا دوباره به سمت خیابان که در جنوب
    شرقی بست واقع شده هدایت می گردد .”

    همچنین در جای دیگر گفته شده  است که :

    ” بجز خیابان ، معابر مشهد چیزی وسیعتر از کوچه هایی با دیوارهای
    بلند گلی نیست . معابر اصلی به صورت نامنظمی سنگفرش شده اند .”

    همچنین به منظور بازرسی و وصول عوارض کالاهای وارداتی به شهر در
    دوازه های عیدگاه و بالا خیابان ، پستهایی دایرشده و ورود کالاها
    از سایر دروازه ها ممنوع است . باروی شهر دارای شش دروازه بوده که
    به شرح زیر است :

    نام دروازه

    محل احداث

    نام دروازه

    محل احداث

    بالا خیابان

    سراسب

    ارگ

    شمال غرب شهر

    غرب

    جنوب غرب

    عیدگاه

    پایین خیابان

    نوغان

    جنوب

    جنوب شرق

    شمال شرق

    مداخلة‌ صفویه در ایجاد محور بالا خیابان و پایین خیابان و تدارک
    رشد خطی شهر حول محور مذکور بعدها با تقویت مراکز اداری میدان
    شهدا و ایجاد محور جدید دیگری به موازات آن ( خیابان بهار ) حرکت
    عمومی شهر را به سمت غرب تشدید کرد . در سال 1307 هجری شمسی در
    زمان رضا شاه فلکه وسیعی در اطراف حرم با عرض خیابانی حدود 30متر
    در دورآن احداث و به نام فلکة‌ شمالی و جنوبی نامیده شد . خیابان
    اصلی مشهد که درآن  تاریخ خیابان نادری (شیرازی ) نامیده می
    شد ، تعریض و خیابان تهران ( بلوار حضرت امام رضا «ع» )  ،
    خیابان طبرسی و خیابان نواب صفوی ( پایین خیابان ) و خیابان
    شیرازی( بالاخیابان ) بصورت چهارخیابان اصلی در مرکز شهر ایجاد شد
    .

    یکی از پرتنش ترین مداخله ها در زمینه تغییر چهرة‌ مرکز این شهر
    عبارت بود از تخریب ابنیه اطراف حرم مطهر در سال 1345 و ایجاد
    فضای سبز در این محدوده در مطالعات طرح یاد شده که از سوی مهندسان
    مشاور بور بور و همکاران تهیه شده است در مورد بافت مرکزی مشهد
    چنین آمده است :

    ” بافت شهرسازی اطراف حرم مطهر حضرت رضا (ع) از لحاظ تاریخی جالب
    توجه نیست و بازمانده قسمت هایی طرح ریزی نشدهاست که در اطراف
    اماکن مذهبی به واسطه امنیت بیشتر به صورت خودرو در قدیم به وجود
    آمده است و به واسطة‌ وضع نامطلوب ساختمانی آنها مرتباً 
    مورد نوسازی قراگرفته اند . لذا با وجود قدمت مجموعه مرکزی
    ساختمانها و بافت اطراف آن هیچگونه ارزش تاریخی ندارد .”

    مجله هنر و معماری شماره 20 در خصوص فرآیند این طرح گزارش زیر را
    ارائه می دهد :

    ” یکی از مهم ترین پیشنهادهای این طرح این است که برای اولین بار
    در ایران نوسازی مرکز شهر به صورتی اجرا خواهد شد که در آمد آن نه
    تنها جوابگوی هزینه اش می باشد بلکه درآمد اضافی هم خواهد داشت و
    این روش به صورتی تنظیم شده که هزینه خرید زمین ها ، ساختمانها و
    سرقفلی به قیمت واقعی روز پرداخت گردد و هیچ نوع اجحاف و یا
    درخواست کمک مالی چه از اشخاص و چه از دولت نگردد .”

    در اردیبهشت سال 54 برنامه تخریب بناهای اطراف فلکه حرم مطهر تا
    شعاع وسیعی به مرحلة‌ عمل درآمد . پیاده شدن این برنامه که از
    تغییرات عمده در سطح شهرمشهد است چهره مرکز قدیمی آن را بکلی
    دگرگون کرد .

    شکل گرفتن هرجزء‌از مجموعه و نحوة‌ استقرار آن در پیوند با شهر در
    تمامیت آن مطرح بوده است . بازارها و بخصوص شاخة‌ اصلی آن ( بازار
    بزرگ ) که تا قلب و هسته مجموعه نفوذ می کرده است و رابطه آن با
    صحن ها و مسجد جامع گوهرشاد و بستهای بالا خیابان و پایین خیابان
    و ارتباط کالبدی آن با مجموعه ای از عناصر و ویژگیهای بسیارمهم
    معمارانه و شهرسازی محل بوده است . چنانکه ارتباط بازارها ، بستها
    و صحنها را با یکدیگر در نظر بگیریم مشاهده می نماییم که چه طور
    یک تداوم وحرکتی از فضایی به فضای دیگر وجود داشته است . بازار
    قدیمی و بستها اجزاء  جدایی ناپذیر مجموعه واحدهای وابسته به
    بناهای مذهبی بوده اند . این اجزا در رابطه با صحن ها در تداوم و
    حتی تشدید کارکرد یکدیگر سهم بسزائی داشته اند . و در نهایت جریان
    داشتن زندگی را نشان می داده اند.

    مردم پس از گذشتن از فضای باز فلکه به فضای خاص بستها وارد می
    شدند و سپس با عبور از سرپوشیده ها بداخل صحنها میرسیدند و یا با
    گذشتن از مسیر بازارها آمادگی کامل را برای ورود به محوطه صحن حرم
    مطهر و انجام زیارت پیدا می کرده اند . اینمسیر در هر حال شکل و
    روحیه خود را در فکر مردم مشهد و زوار در طول سالها تثبیت کرده
    بود . پس از این تخریب وسیع که شامل بسیاری آثار قدیمی نیز بود
    ناحیه وسیعی خالی گردید که تبدیل به فضای سبز شد . بدنه های خارجی
    بناها نماسازی مجدد شد و دیوار بلندی در دور فلکه ب طاقنماهای
    آجری شکل گرفت که فلکه را از منطقه اطراف آن جدا می کرد . پس از
    این اقدامات مجموعه بازار رضا با 2081 واحد مغازه را در کنار
    میدان بیت المقدس فعلی با یک معماری نامناسب و روی محور خیابان
    طوس که یک شاخه از خیابان کمربندی عبوری بافت قدیمی برای کاهش حجم
    تردد ترافیک در فلکه بود ایجاد شد . آنچه که ایجاد شده بود از
    فضای بزرگ و وسیع اطراف مجموعه بجای مانده و دیوار دور فلکه تا
    بازار رضا و نماسازی کاذب دوطرف خیابان تهران که تعریض شده بود در
    مجموع سیما و روحیه ای متفاوت و غریبه نسبت به مکان به وجود آورد
    .

    اثرات و پیامدهای تخریب را باید در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و
    اقتصادی آن جستجوکرد .

    اینبرنامه در تمام طول زمان شکل گیری و پیاده شدن آن با
    مقاومتهایی از طرف مردم روبرو بود ولی با اعمال زور انجام گردید و
    چنان اثری در ذهن مردم بجای گذاشت که در سالهای بعد بنحو آشکاری
    جلوگیری کننده از هر تخریب در رابطه با کل شهر مانند تعریض
    خیابانهای اطراف و مانند آن می تواند باشد . آنچه که در قبال
    تخریب بناها به مالکین آن پرداخت شد جبران خسارت وارده را نکرده
    است و کسبه ای که توانایی پرداخت سرقفلی در مجموعة‌ جدید بازار
    رضا را نداشتند نتوانستند در محل بکار خود ادامه دهند . یکی از
    مهترین پیامدهای این تخریب از بین رفتن دههاواحد و مغازه صنایع
    دستی شهر بود که در بسیاری موارد حتی به محوآن حرفه که با فرهنگ و
    اقتصاد شهر در رابطه بود انجامید .

    نکته بارز معماری که در کل مجموعه اطراف بناهای حرم مطهر وجود
    داشت ارتباط فضاهای خارجی و داخلی از طریق فضاهای میانی و عناصر
    تشکیل دهندة‌ آن بود و این باعث می شد که مردم در حرکت خود بعد
    مسافت را احساس نکنند در حالیکه پس از تخریب مردمی که از
    خیابانهای اطراف وارد فلکه جدید می شدند تمامی مجموعه را به
    یکباره میدیدند و با گذشتن از بعد بزرگ فلکه جدید به فضاهای داخلی
    قدم می گذاشتند . فضای سبز یک شکل و یکنواخت اطراف نیز به تنهایی
    هیچگونه روحیه خاصی که لازمة‌ این مکان بود به وجود نمی آوردبلکه
    جدائی از محیط را نیز تشدید می کرد . این سیما و روحیه جدید در
    نهایت ، با موجودیت شهرسازی و معماری مجموعه مذهبی و تاریخی
    متناقض بود .

    قیمت فایل فقط 3,100 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد 30 ص
    ,
    معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد
    ,
    دانلود معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد 30 ص
    ,
    دانلود تحقیق معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد 30 ص
    ,

    دانلود تحقیق در مورد معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد 30
    ص
    ,
    دانلود معماری و نوسازی مراحل گسترش شهر مشهد

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

آموزش تصویری توابع مالی در اکسل – بخش اول

آموزش تصویری توابع مالی در اکسل – بخش اول

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک

داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک

RSS feed.

  • داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک
    داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک
    دسته: حقوق
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 194 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 121

    هدف از این پایان نامه داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین
    الملل و تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    دانلود پایان نامه رشته
    حقوق

    داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و
    تجارت الکترونیک

    مقدمه

    بر خلاف قراردادهایی که در هنگام انعقاد آنها
    طرفین عقد حضور دارند و مستقیماً با یکدیگر قرار داد مورد نظر خود
    را تشکیل می دهند، در مورد قراردادهای منعقد شده از طریق واسطه
    های الکترونیکی و یا به بیان عام تر «قراردادهای منعقده از راه
    دور» یا «عقد بین غائبین» طرفین عقد در یک جلسه حضور نداشته و
    ممکن است هر یک در نقطه ای از جهان باشند.

    علاوه بر این، بر خلاف قراردادهای منعقده از
    طریق تلفن و وسایل مشابه، که هر چند طرفین در دو نقطه مختلف حضور
    دارند، اما حداقل تقارن و توالی زمانی بین ایجاب و قبول آنها وجود
    دارد. اما د رقراردادهای بین غائبین نه تنها طرفین قرارداد در یک
    نقطه حضور ندارند بلکه از نظر تقارن یا توالی زمانی و فاصله زمانی
    بین ایجاب و قبول نیز، موضوع محل تأمل است، زیرا پس از ارسال
    ایجاب از طریق پست الکترونیکی، تلکس، نمابر و یا دیگر وسایل
    الکترونیکی، ممکن است به هر دلیلی از خاموش بودن دستگاههای گیرنده
    در مقصد، شخص مخاطب در زمان نامعلوم دیگری از ایجاب مطلع گردد و
    پس از اطلاع، در فرصت مناسبی در زمان نامعلوم دیگری از ایجاب مطلع
    گردد و پس از اطلاع، در فرصت مناسبی که آن هم دقیقا مشخص نمی
    باشد. مبادرت به ارسال پاسخ و یا قبولی نماید. همچنین، ممکن است
    مخاطب ایجاب یا قبول، داده پیام ارسال شده را در مکانی غیر از محل
    کار خود، مثلاً در مسافرت، هتل، داخل هواپیما یا در هر مکان
    نامعلوم دیگری ملاحظه نماید. 

    بنابراین، مساله ای که باید روشن شود این است
    که عقد در چه زمانی و در کجا منعقد شده است که برای حل این مشکل،
    متأسفانه نظام های حقوقی، راه حل یکسانی را در پیش نگرفته
    اند. 

    ریشه این اختلاف را در دو بحث نظری و عملی می
    توان خلاصه کرد. 

    1 – از لحاظ نظری:

    این بحث هنوز پایان نیافته است که آیا عقد از
    توافق اراده های باطنی به وجود می آید از برخورد و جمع اعلام
    اراده ها؟ و در مرحله دوم، آیا نیروی الزام کننده قراردادها، ناشی
    از حکومت اراده است یا به دلیل اعتماد مشروعی که وعده هر طرف، در
    دیگری ایجاد می کند؟

    طبیعی است که اگر سازنده ی عق، تراضی درونی
    باشد، عقد می بایست با بیان قبول، واقع شود، هر چند که مفاد آن به
    آگاهی ایجاب کننده نرسد. در این فرض، قبول کننده نیز حق عدول از
    تصمیم خود را ندارد، زیرا، نه تنها عقد او را پای بند می کند،
    اراده نیز نیروی الزام آور را در درون خود دارد و جاهل ماندن طرف
    قرارداد، چیزی از این نیرو را نمی
    کاهد 

    برعکس، هرگاه برخورد و تلاقی اعلام اراده ها،
    سازنده عقد باشد، و نیروی الزام آور هر اراده از ارتباط حقوقی
    دیگری با آن ناشی شود، قبول به تنهایی ، عقد را کامل نمی سازد.
    بایستی مفاد آن به گوینده ی ایجاب، ابلاغ شود تا دو اراده با هم
    جمع آیند قبول کننده نیز می توانند تا زمانی که مخاطب او آگاه
    نشده است، نامه ی حاوی قبول را پس بگیرد یا به وسیله ی سریعتری از
    آن عدول کند. بدین ترتیب، زمان تحقق تراضی به تأخیر می افتد و
    مکان وقوع عقد به اقامتگاه ایجاب کننده منتقل می
    شود.

    2 – از لحاظ عملی:

    امروزه مصالح و نیازها، نظریه ها را به دنبال
    می کشد. هدف تمام قواعد حاکم بر قراردادها، حفظ تعادل در حقوق و
    تکالیف دو طرف و جلوگیری از تجاوزها و سوء استفده است. به بیان
    دیگر،دو انگیزه «اجرای عدالت» و «حفظ نظم»، عامل مهم تمهید و تغیر
    نظریه ها  قواعد است. در آثار هر پیمان، گوینده ایجاب است که
    بنیان توافق را می ریزد و شرایط آن را معین می کند. پس می بایست
    از حقوق مخاطب او حمایت شود. گروهی در این راه، ایجاب را الزام
    آور می داند. و به گوینده قبول نیز حق می دهند که پیش از ابلاغ
    تصمیم خود از آن عدول کند. گروه دیگر، ایجاب را قابل عدول نمی
    بینند ولی پس از قبول به این اختیار پایان می دهند و در مقابل،
    قبول کننده را نیز پای بند می سازند سرآغاز پیمان و لحظه پای بند
    شدن طرفین نیز از لحاظ علمی اهمیت فراوان دارد. باید احراز این
    لحظه با دلایل بیرونی و عینی ممکن باشد و از تقلب و فرصت طلبی
    جلوگیری شود .

    در برخی از نظام های حقوقی برای تعیین زمان و
    مکان تشکیل عقد، بین «عقد بین حاضرین»  و «عقد بین
    غائبین»  قایل به تفصیل شده اند. از طرف دیگر، در مورد عقد
    بین غائبین و نیز بین فرضی که طرفین با وسایل ارتباطی همزمان (مثل
    تلفن) با یکدیگر در تماسند و فرضی که طرفین با وسایل ارتباطی غیر
    همزمان (مثل نامه) با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، تمایز قایل
    شده اند. 

    فهرست مطالب

    داوری و شیوه های حل اختلاف در تجارت بین الملل
    و و تجارت الکترونیک 6

    فصل اول :  مبانی ماهوی در تجارت
    الکترونیک 6

    مبحث نخست: زمان و مکان ارسال ووصول ارتباطات
    الکترونیکی 7

    گفتار نخست: زمان و مکان تشکیل قرارداد
    7

    بند نخست: آثار و نتایج مترتب بر تعیین زمان و
    مکان وقوع قرارداد 8

    بند دوم: اختلافی بودن مساله و مبانی اختلاف
    11

    گفتار دوم: زمان و مکان ارسال و وصول ارتباطات
    الکترونیکی در عهد نامه 14

    بند نخست: زمان ارسال و وصول ارتباطات
    الکترونیکی 15

    بند دوم: مکان ارسال و وصول ارتباطات
    الکترونیکی 23

    گفتار سوم: حقوق تطبیقی
    24

    گفتار چهارم: حقوق ایران
    26

    بند نخست: زمان ارسال داده پیام
    27

    بند دوم: زمان دریافت داده پیام
    27

    مبحث دوم: دعوت به ایجاب
    28

    فصل دوم : داوری قراردادی
    36

    مبحث اول: شرایط و زمان اعتبار ایجاب و قبول
    الکترونیکی 36

    گفتار اول: مفهوم ایجاب و قبول الکترونیکی
    36

    گفتار دوم: ایجاب و تشخیص آن از دعوت به معامله
    39

    مبحث دوم: شرایط و زمان اعتبار حقوقی ایجاب و
    قبول الکترونیکی 44

    گفتار اول: شرایط ایجاب و قبول الکترونیکی
    45

    بند اول: اعتبار ایجاب و قبول الکترونیکی
    45

    بند دوم: مسائل و ابهامات موجود
    47

    گفتار دوم: زمان اعتبار ایجاب و قبول
    الکترونیکی 53

    بند اول:  اهمیت تشخیص زمان اعتبار ایجاب
    و قبول 53

    بند دوم: مبانی و تئوری های تشخیص زمان اعتبار
    قبول 54

    بند سوم: تحلیل ماده 11 دستور العمل تجارت
    الکترونیکی اروپا 63

    مبحث دوم: تشکیل اتوماتیک (خودکار) قرارداد
    65

    گفتار اول: مفهوم نمایده الکترونیکی
    66

    گفتار دوم: شناسایی قراردادهای اتوماتیک
    (مطالعه تطبیقی) 67

    گفتار سوم: تحلیل حقوقی ایجاب و قبول اتوماتیک
    (خودکار) 70

    بند اول: نماینده الکترونیکی به عنوان «وسیله»
    72

    بند دوم: نماینده الکترونیکی به عنوان «شخص»
    75

    مبحث سوم : مفهوم نمایندگی الکترونیکی
    80

    مبحث چهارم: بررسی چگونگی انتساب اقدام نماینده
    الکترونیکی به انسان 83

    فصل سوم : قواعد تکمیلی در داوری در تجارت
    الکترونیک 84

    مبحث اول : ادله اثبات و دلایل در داوری در
    تجارت الکترونیک و شرایط دلایل الکترونیکی و خصوصا امضا الکترونیک
    84

    گفتار اول :خصوصیات اسناد و ادله الکترونیکی
    85

    گفتار دوم : روش‌هایی برای خدشه وارد کردن به
    اصالت اسناد الکترونیکی 85

    گفتار سوم : شرایط دلایل الکترونیک خصوصا امضا
    الکترونیک 87

    گفتار چهارم : اقدامات و رای دادگاه
    88

    بند اول: دستورهای رسیدگی توسط دادگاه
    88

    بند دوم: دستورهای پیش از رسیدگی
    88

    بند سوم: شرایط ورود به شبکه در پروتکل دادگاه
    الکترونیکی 89

    بند چهارم: شیوه اداره جلسه دادگاه الکترونیکی
    89

    بند پنجم: موضوعاتی که می توانند در دادگاه
    الکترونیکی مطرح شند. 90

    بند ششم: پایان استفاده از دادگاه الکترونیکی
    برای یک موضوع با عنوانی خاص 90

    بند هفتم: کد ورود 90

    مبحث دوم: موقعیت آیین دادرسی حقوق دادگاه
    الکترونیکی در حقوق ایران 91

    گفتاراول : مبانی شکلی در داوری در تجارت
    الکترونیک 92

    گفتار دوم: داوری خلاء نهادی جامعه بین المللی
    را پر می کند. 92

    مبحث سوم: داوری بازرگانی بین المللی و تحول
    ساختار جامعه بین المللی 103

    گفتار اول: مراجعه به داوری بازرگانی بین
    المللی به جای دادگاههای دولتی 104

    گفتار دوم :  رهایی داوری بازرگانی بین
    المللی از سلطه دولتها 113

    منابع: 117

    الف: فارسی 117

    ب: انگلیسی 119

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت
    الکترونیک
    ,
    اصول حقوقی تجارت الکترونیک
    ,
    داوری قراردادی
    ,
    داوری در تجارت الکترونیک
    ,
    قواعد حقوقی داوری در تجارت الکترونیک
    ,
    پایان نامه داوری در تجارت الکترونیک
    ,
    پایان نامه داوری اینترنتی
    ,
    حل اختلاف در تجارت بین الملل
    ,
    حل اختلاف در تجارت الکترونیک

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید