فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پاورپوینت نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی

پاورپوینت نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی

RSS feed.

  • پاورپوینت نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی
    پاورپوینت نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی دسته: مدیریت
    بازدید: 58 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 524 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 150

    این پاورپوینت در مورد نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی در 150 اسلاید زیبا و شامل مقدمه،تعریف، نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی،مفهوم استعارهنظریه و تئوری های سازمانیاستعاره و تئوری های سازمانی در مدیریت پیشرفته سازمانی استعاره‌های سازمانیمحدودیتهای استعاره هاپارادیمهای ا

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    این پاورپوینت در مورد نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی در 150 اسلاید زیبا و شامل مقدمه،تعریف، نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی،مفهوم استعاره,نظریه و تئوری های سازمانی,استعاره و تئوری های سازمانی در مدیریت پیشرفته سازمانی, استعاره‌های سازمانی,محدودیتهای استعاره ها,پارادیمهای اجتماعی،استعاره سازمانی و...و منابع می باشد.

    قسمتی از متن در زیر آمده است:

    *تعریف استعاره : ”استعاره“ یعنی چیزی (مشبه) را به چیز دیگری (مشبه به) تشبیه کنیم بطوری که ”مشبه به“ به ذهن نزدیکتر و برای آن آشناتر است، در حالیکه ”مشبه“ از ذهن دورتر است.

    *این کار کمک می کند وجوه شبه در مشبه برای ما برجسته تر و قابل درک تر شوند.

    *هر استعاره محدودیتهایی نیز دارد و همانطور که برخی ویژگیها را در یک پدیده برجسته می کنند، برخی ویژگیهای آن را نیز مخفی می نمایند

    استعاره از طریق مطرح کردن نوعی همانندی بین دو پدیده ای

     که شما نمی توانید به طورطبیعی آنها را معادل فرض کنید،شما را  به کشف نقاط مشترک بین پدیده مورد بررسی و پدیده ای که بهتر آن را می شناسید تشویق میکند.

    *

    استعاره این امکان را فراهم می آورد تا یک تجربه با شباهت به یک تجربه دیگر، شناسایی شوند؛ مثلا زمانی که زندگی را به یک جاده طولانی و پر پیچ و خم تشبیه می‌کنند از سختیهای جاده برای درک بهتر سختیهای زندگی بهره برده شده است استعاره در فرهنگ لغات به معنی "به عاریت گرفتن" می‌باشد. در واقع یک صنعت ادبی است که  از‌ ویژگی‌های مشترک دو پدیده برای توضیح ابعاد نامأنوس پدیده دیگر استفاده می‌شود. صاحبنظران مدیریت از آن تعاریف گوناگونی ارائه کرده‌اند. الوانی استعاره را توصیفی می‌داند که از تشبیه یک پدیده به پدیده ای دیگرکه دارای وجوه مشترکی هستند، به روشن شدن ذهن فرد کمک می‌کند. صاحبنظر دیگری استعاره را اینگونه تعریف می‌کند، استعاره‌ها نگاره ها و نقش هایی هستند که از طریق آنها می¬توان به ماهیت سازمانها پی برد

    عالم غوطه ور در پارادایم علم ارسطویی یا از حرارت سخن می گوید یا از طبیعت حرارت آفرین، باگذر از علم ارسطویی عالمان دنبال قوانین و جزئیات حرارتند. این تقاوتها ریشه در پارادایم ها، پیش فرضها و نتیجتاً تئوری های متفاوت دارند. با عنایت به این مفاهیم است که می توان به توجیه و تبیین انواع نظریه ها و تئوریهای مورد بحث در مدیریت و یا هرعلم دیگری پرداخت. تئوری فقط حرف زدن نیست که بتواند عملی شود یا نشود بلکه تصویری از واقعیت است که با استفاده از کلمات و الفاظ بیان می شود.

    تئوری دارای بار ارزشی نیست یعنی ارتباطی به خوب و بد بودن ندارد بلکه به گونه ای منظم  واقعیت را بیان می کند، واقعیتی که می تواند مفید باشد یانباشد. چهره های معروف دوران روشنگری با تأکید بیشتری بر انحصار گرایی روش شناختی پرداخته و کاربرد دانش نظری را تنها در موارد استفاده مستقیم از آن در سطوح فناوری جایز می شمردند.

    آراء دوران معاصر درباره نظریه

     گرایشات مربوط به آموزه "روش گرایی" و کاربردی یا کارکردی کردن دانش تا قرن بیستم تداوم یافت و تقریباً به صورتی در آمد که تمامی و همه فهم ما از معنی نظریه را شکل بخشید

    پیش از آن با وقوع انقلاب صنعتی برخی اندیشمندان به پدیده های درون سازمان توجه نشان داده بودند، مانند آدام اسمیت که یکی از نخستین کسانی بود که به تقسیم کار و نیاز به تخصص در صنعت توجه کرد. اما تأکید او بیشتر بر عوامل تولی، مانند زمین، کار، سرمایه و مدیریت اقتصادی بود که هیچکدام تأکید بر تحلیل سازمان و نظریه های سازمانی را نشان نمی دهد.

    این روند، به ویژه از نیمه دوم قرن نوزدهم واز موقعی که شناخت علوم از بدنه عمومی فلسفه جدا شده و به شاخه جداگانه ای به نام معرفت شناسی که به طور مستقل تأسیس یافته، شتاب گرفته و مرزهای سنتی ارائه دانش انباشته شده در هر رشته ای ، به صورت مجموعه ای از اصول ، قضایا و قوانین مکشوفه آن رشته را، در نوردیده است. تنها موقعی یک رشته علمی به ویژه در علوم انسانی را واجد اعتبار معرفت شناختی می دانند که قادر به ارائه کل داده ها و دانش رشته خود در چهارچوب یک نظریه مادر، که همان نظریه عام و کلی است، باشد وضعیت فعلی نظریه های سازمانی به قدری بحرانی استکه علاوه بر مشکل«جنگل نظریه ها» که در دهه60 قرن بیستم توسط هارولدکنتز اعلام شد، از نظر محتوا نیز هر کدام از نظریه ها مشکلات عدیدهای درمعانی، مفاهیم کلیدی، گزاره تفاسیر و غیره خواهند داشت. تضادها و مغایرتها و پراکندگیها در شکل نظریه های سازمانی، و علایم « بحران هویتی» در محتوای آنها وجود دارد که نظریه های سازمانی به ویژه از دهه 90 قرن نوزدهم میلادی به آن مبتلا شده اند. در نتیجه، برای روشن کردن، تجزیه و تحلیل و چگونگی رویارویی با چنان بحران نظری، نگاهی اجمالی به مبانی فکری و فلسفی راهگشا خواهد بود.

    بنابه اشارات بالادر رابطه عوامل تأثیرگذار بر ذهنیت نظریه پرداز جا دارد به تعریف معرفت علمی از دید مولکی بپردازیم، وی اظهار می دارد که معرفت علمی ضرورتاً روایتی از جهان مادی عرضه می دارد که به میانجیگری منابع فرهنگی موجود قابل دستیابی است و این منابع به هیچ وجه قطعی و مسلم نیستند.

    بسیاری از نظریه ها برای مطالعه جنبه های ایستای سازمان طرح شده اند.

    همه نظریه ها بر اساس واحد تحلیلی که برای بررسی و پژوهش انتخاب می شود فرق می کنند

    با توجه به اینکه هم نظریه های کلاسیک سازمان و هم نظریه های جدیدتر هنوز مورد انتقاد و آزمون قرار می گیرند، نمی توان همواره از یک نظریه سازمانی برای مطالعه سازمانهای گوناگون و یا همه جنبه ها و ابعاد مختلف سازمان و کارکردها و رفتارهای سازمانی سود جست

    در نظریه های نمادگرا، سازمان به مثابه "فرهنگ " درنظر گرفته و مدیر نیز به منزله "یک مظهر فرهنگی" که می خواهد سمبل و نماد سازمان باشد، مد نظر قرار می گیرد. در نظریه های فرانوگرا سازمان را به مثابه "یک تصویرشکل گرفته از قطعات مجزا" در نظر گرفته و مدیر را نیز به منزله "یک نظریه پرداز هنرمند" مد نظر قرار می دهد، هنر مندی که اجزایی منفصل را برای دستیابی به یک تصویر منسجم کنار هم می چسباند و آن ها را ترکیب می کند و طرح کلی را متناسب با تصویری که در ذهن خویش دارد، شکل می دهد. و از طرفی یکی از مشکلات اساسی مدیران در استفاده از نظریه ها به پاردایم های آنان مربوط شده است.(فرجاد ومختاریان1386)  در اینجا لازم است که نگاه مختصری به تعاریف و انواع  پارادایم ها داشته باشیم.

    پارادایم نوعی جهان بینی است که ماهیت "جهان" جایگاه فرد در آن و دامنه ی روابط احتمالی او نسبت به جهان و اجزاء آن را مشخص می کند، همانطور که علم الهیات و علم کیهان شناسی چنین می کند. باورهای موجود در پاردایم ها از آن جهت اساسی و بنیادی اند که با ایمان پذیرفته می شوند و هیچ راهی برای اثبات حقیقی بودن آن ها و جود ندارد.

    تئوری انتقادی بیانگر چندین مجموعه پارادایم جایگزین است که شامل نئو مارکسیسم، فمنیسم، ماتریالیسم، و پژوهش مشارکتی بوده و سالهاست بوسیله صاحبنظران محور بحث وبررسی هستند. در حقیقت تئوری انتقادی ممکن است به سه حوزه ی فرعی : فراساختار گرایی، پست مدرنیزم وترکیبی از این دو تقسیم شود

    ارکان اثبات گرایی

    هستی شناسی: در این هستی شناسی فرض می شود که یک واقعیت قابل درک وجود دارد که از طریق سازوکارها و قوانین طبیعی تغییر ناپذیر، قابل درک است.

    شناخت شناسی: دوگانه گرایی و عینیت گرایی. چنین فرض می شودکه پژوهشگر و "پدیده مورد بررسی" وی دو مقوله مجزا از هم هستند وپژوهشگر می تواند بدون این که بر پدیده ی مورد بررسی تاثیر بگذارد یا از آن تأثیر بپذیرد آن را مورد مطالعه قرار دهد؛ تا زمانی که محقق دقیقاً فرآیند علمی پژوهش را دنبال کند ارزش ها و تعصبات پژوهشگر بر مطالعه ی پدیده تأثیر نخواهند گذاشت.

    ارکان فرا اثبات گرایی

    هستی شناسی : رئالیسم انتقادی  هستی شناسی پارادایم فرا اثبات گرایی معتقد است که واقعیت وجود دارد اما به علت ناقص بودن سازوکارهای ذهنی انسان و ماهیت تعاملی پدیده ها با یکدیگر واقعیت به صورت ناقص درک می شود روش شناسی: تجربه گرایی و دستکاری اصلاح شده. تأکید بر تکثر انتقادی (گونه اصلاح شده ای از تکثر گرایی) به عنوان شیوه یا را ابطالپذیری (نه تأیید پذیری) فرضیه ها متمرکز است شناخت شناسی: ذهنیت گرایی وتعاملی. فرض می شود که پژوهشگر و پدیده مورد بررسی به طور تعاملی با هم پیوند دارند وارزشهای پژوهشگر و سایرین بر پدیده مورد بررسی تأثیر می گذارد.

    روش شناسی:

    گفتگو وبحث دیالکتیکی ماهیت تعاملی پژوهش مستلزم گفتمان بین پژوهشگر و آزمودنی های پژوهش است؛ گفتگو باید ماهیتاً دیالکتیکی باشد تا سوء برداشت ها و غفلت ها به نوعی آگاهی تبدیل شود و پی برده شود که چگونه ساختار ممکن است تغییر داده شود و کنش های لازم برای تأثیرگذاری بر تغییر درک شود.

    شناخت شناسی : ذهنی گرایی و تعاملی بودن پژوهشگر و پدیده مورد بررسی چنان بهم پیوند خورده اند که بی تردید یافته های پژوهش ماحصل این پیوند است یعنی از طریق این پیوند خلق می شوند. بنابراین تمایز متعارف بین هستی شناسی و شناخت شناسی رد مورد تئوری انتقادی اجتناب ناپذیر می شود. روش شناسی: هرمونتیکی و دیالکتیکی. ماهیت متغیر و شخصی سازه های اجتماعی، دلالت برآن دارد که سازه های فردی می تواند فقط از طریق تعامل بین ومیان پژوهشگر و پاسخ دهندگان ظهور یافته و پالایش شود

    رابطه نظریه و عمل

    نظریه ها برای مدیران روش تفکری منسجم در مورد رویدادها فراهم می سازند .مدیریت به عنوان هنر وعلم کاربرد دانش در مشکلات اداری وسازمانی ، نیاز مند استفاده از نظریه های مناسب برای درک عمیق تر مشکلات روزمره مدیریت وسازمان به منظور ارائه را ه حلهای علمی برای رفع آنها ست. مدیر با توسل به نظریه های مناسب می تواند ریشه مشکلات راشناسایی وفرضیه هایی را برای عملی پیشنهاد کند.

    نظریه به عنوان فرایندی روشمند می تواند تحلیل موفقیتها و شکستهای برنامههای مختلف را ارائه کرده ومدیر را از روش « آزمون وخطا » باز دارد .مدیر برای توجیه نوع ومیزان مداخلات  خود در فعالیتهای مختلف مدیریتی وسازمانی نیازمند ، استفاده از نظریه به عنوان یک ساخت نمادین است.

    به کار بستن نظریهها توسط مدیران موجب توسعه مدلهای ذهنی میشود که این فرایند خود موجب افزایش اثر بخشی مداخلات مدیر در امور مختلف و نیز فهم و درک مناسب رفتارهای مختلف و علل آن میشود.استفاده از نظریهها موجب ایجاد یک تصویر بزرگ میشود که تبیین کننده و نشان دهنده مسائل، ابعاد و مشکلات مدیریتی و سازمانی در قالب جامع آن برای مدیران است.

    امروزه مدیریت یکی از حوزههای در حال پیشرفتی است که به طرز فزایندهای متکی به رشد بنیادهای تئوریک است. تحقیقات نظریهمدار میتواند اساس و تکیه گاه موثری برای پیشرفت و بهبود «عمل مدیریتی» فراهم سازد، بنابراین برای پیشرفت در عمل مدیریت، نیازمند توسعه نظریه و کاربرد مناسب آن هستیم.

    زمانی میتوان شاهد حرفهای شدن مدیر در عمل و فعالیت حرفهای اش بود که تحقیقات علمی و بنیانهای نظری از این جریان حرفهای شدن حمایت کنند

    وجود نظریه های عملی در کنار نظریه های شخصی و ضمنی مدیران میتواند باعث افزایش کارایی مدیران درمهارتهای  مختلف فنی،انسانی و ادراکی شود. نظریه با ایجاد یک سیستم توصیفی موجب ارتباط اطلاعات مختلف و پراکنده

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    برچسب ها : نقش استعاره های سازمانی و پارادیم های اجتماعی در مدیریت پیشرفته سازمانی،مفهوم استعارهنظریه و تئوری های سازمانیاستعاره و تئوری های سازمانی در مدیریت پیشرفته سازمانی استعاره‌های سازمانیمحدودیتهای استعاره هاپارادیمهای اجتماعی،استعاره سازمانی،مدیریت پیشرفته سازمانی،مدیریت،

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

تحقیق کاروانسرا و معماری کاروانسرا در ایران

تحقیق کاروانسرا و معماری کاروانسرا در ایران

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان

    مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان


    مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان
    دسته: حسابداری
    بازدید: 2 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 403 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 120

    هدف از این مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان می باشد

    قیمت فایل فقط 67,000 تومان

    خرید

    دانلود مبانی نظری کارشناسی ارشد رشته حسابداری

    چکیده:

    سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت یکی از سیستم‌های نوین بهای تمام شده محصولات و خدمات می‌باشد که اطلاعات مورد نیاز مدیران را بهتر و دقیق‌تر فراهم می‌کند و استفاده کنندگان را در امر تصمیم‌گیری صحیح و مناسب یاری می‌نماید. این پژوهش جزء تحقیقات علمی و کاربردی است که در بیمارستان ولیعصر لامرد انجام گرفته است که پس از بررسی و تجزیه و تحلیل روش موجود بهای تمام شده آن بیمارستان و تشخیص نقاط ضعف و قوت آن به تبیین اهمیت سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت در بیمارستان ولیعصر لامرد پرداخته و سپس مراحل سیستم ABC شناسایی گردیده است. 

    همانطور که از موضوع تحقیق برمی‌آید، محقق بدنبال تعیین اهمیت سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت بیمارستان ولیعصر لامرد بوده و برای اینکار در قلمرو زمانی سال مالی 91-90بیمارستان مذکور، صورتهای مالی و اطلاعات مالی مربوط به آن دوره را مورد بررسی قرار داده و پس از شناخت سیستم حاکم بر بیمارستان و نحوه گردش عملیات حسابداری آن و شناسایی مراکز فعالیت عمده و تلفیق منطقی این فعالیتها، نهایتاً 4بخش را بعنوان زیربنای سیستم ABC شناسایی کرده و محرکهای هزینه هرکدام از این فعالیتها را انتخاب کرده است. 

    نتیجه مطالعات و تحقیقات انجام شده چنین نشان داد، که استفاده از سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت نه تنها باعث تخصیص هرچه دقیق‌تر هزینه‌های سربار می‌شود بلکه باعث می‌گردد که مدیران بیمارستان های دولتی وخصوصی با استفاده از اطلاعات بدست آمده، در خصوص برنامه‌ریزی و کنترل هزینه تصمیمات بهتری را اتخاذ نموده و بیمارستان را در کسب سود یاری نمایند. 

    کلمات کلیدی:

    بیمارستان لامرد

    محاسبه بهای تمام شده

    هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    مقدمه

    با توجه به اهمیت دسترسی به اطلاعات صحیح در تصمیم گیرهای مدیران و توسعه تکنولوژیهای پیشرفته در ابعاد مختلف توام باافزایش پیچیدگی وتنوع فعالیتها، درک این تغییرات وسنجش تاثیرات آن بر هزینه های سازمانی اهمیت زیادی دارد. اهمیت این امر برای واحدهای خدماتی با توجه به اینکه درجه تنوع وتغییرات در آنها، نسبت به فعالیتهای تولیدی بیشتر است، مضاعف می باشد. بدیهی است که شناخت این فعالیتها وسنجش تاثیرات آن بر بهای تمام شده خدمات، مستلزم طراحی یک سیستم مناسب و کارآ هزینه یابی است تا قادر به شناخت تنوع وپیچیدگی فعالیتها و در نظر گرفتن آن بر هزینه های ارائه خدمات باشد.بیمارستان ها و دیگر سازمانهای مراقبت سلامت، به طور روز افزون با محیطی چالشی و رقابتی مواجه هستند .تمرکز  زیاد بر کیفیت مراقبت از بیماران ، هزینه بالای ارائه خدمات و رقابت شدید از جمله عواملی است که این سازمان ها را ناچار به تجدید نظر در ارائه خدمات می کند(ایرد 1 ،1996)

     در بخش بیمارستان تا بحال هیچگونه اقدامات عملی و یا حتی مطالعات نظری در رابطه با شناسایی هزینه ها و محاسبه بهای تمام شده خدمات فعالیتهای خدماتی، انجام نشده است و با توجه به اهمیتی که اطلاعات مالی و بهای تمام شده بر تصمیم گیری های مدیریت از ابعاد مختلف خواهد داشت، لزوم مطالعه و ارائه روشهای عملی و کاربردی در این زمینه بسیار ضروری می باشد.در این بین ، یکی از چالش های اصلی بیمارستان ها افزایش صحت ، دقت و مرتبط بودن اطلاعات هزینه ها به منظور تصمیم گیری های درست مدیریتی و هزینه ای است ( کاپتینی و همکاران 2  ،1998 ) در این بخش علیرغم سایر بخشهای اقتصادی مانند بخش صنعت و یا بعضی از بخشهای خدماتی حتی از سیستمهای سنتی جهت هزینه یابی و محاسبه بهای تمام شده استفاده نگردیده است. هدف هر نظام مدیریت هزینه و هزینه یابی نیز ، فراهم کردن اطلاعات دقیق و کاربردی برای کمک به سازمان ها به منظور ارائه کالاها و خدمات با کیفیت در محیط رقابتی است (گوناسکاران3 ، 1999) بنابراین لزوم مطالعه و بررسی سیستمهای مختلف در این زمینه و استفاده از سیستمهای نوین هزینه یابی که در سطح دنیا معمولمی باشد، بعنوان یک ضرورت اساسی مطرح است و باید به آن توجه ویژه ای گردد.هزینه را می توان به صورت هزینه برآورد هزینه نهایی محصول تعریف کرد(چن4 و وانگ 5 ،2007)در دهه های گذشته ، پیشرفت زیادی در روش های هزینه یابی روی داده است که از جمله جدیدترین آن ها می توان به روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت اشاره کرد( اینس و همکاران 6 ،1994) . 

    ( تورنی 7 1996) ، سیستم “هزینه یابی برمبنا ی فعالیت“  یا اصطلاحا سیستمABC”1 است.هزینه یابی بر مبنای فعالیت را روشی برای سنجش هزینه ها ، عملکرد فعالیتها ومقاصد هزینه ای می داند. هزینه ها  به هزینه فعالیتها در سطح واحد ، گروه ، محصول و هزینه درسطح موسسه تقسیم می شود( لر8،2000). این سیستم با بکارگیری روشهای مناسب، اثرات حاصل از تغییرات فعالیتها، پیچیدگی،تنوع و ویژگیهای خاص هر فعالیت را در محاسبه هزینه ها بهای تمام شده آن منظور می کند.در واقع این روش با این فرض طراحی شده است که فعالیتها و منابع ودر نتیجه هزینه ها را به خود اختصاص داده و محصولات و خدمات نیز را به خود اختصاص می دهند (تولینگتون9 و واچر10  ،2001) . به عبارت دیگر ، فرض اساسی هزینه یابی بر مبنای فعالیت آن است که فعالیت ها صرف محصولات ، منابع ، صرف فعالیت ها و هزینه ها ، صرف منابه می شود ( کاپلان 11 ، 1984) لذا ، این این ، روش هزینه ها را به فعالیت ها بر مبنای میزان بکارگیری منابع مرتبط کرده و سپس آن ها را به مقاصد هزینه ای بر مبنای میزان فعالیت های استفاده شده ، تخصیص می دهد(تورنی 1996) . 

    به این صورت تمرکز هزینه یابی بر مبنای فعالیت بر ایجاد اطلاعات دقیق درباره  هزینه محصولات است( کاپلان، 1984).سختار روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت نیز از دو  مرحله تشکیل شده است: مرحله اول شامل برآورد منابعی است که به طور مستقیم در طبقه ی هزینه ای محصول قرار نگرفته است و متعلق به فعالیت های پشتیبانی است. در مرحله دوم نیز، هزینه هر فعالیت به نسبت یک معیار منتخب بر اساس حجم آن فعالیت به یک محصول تعلق می گیرد(اینس، 1995) سنجش عملکرد ( کینگ کات12 ،1991) هدایت تصمیم  گیری ها ( موراکل 13 و وو  14 ،2001) و کمک به بودجه بندی درست است ( شانک 15 و گووینداراجان 16 ، 1993) یکی از ویژگیهای این سیستم که آن را از سایر سیستم ها متمایزمی کند، توانایی شناسایی دقیق هزینه ها وارائه اطلاعات غیر مالی جهت بهبود عملکرد وافزایش کارآیی فعالیتها می باشد وتاحد ممکن با بکارگیری روشهای مناسب این اثرات را بطور کمّی جذب محاسبه بهای تمام  شده خدمات و محصولات می کند. با توجه به اینکه عمده عناصر و منابع مورد استفاده در بخش خدمات، فعالیتهای نیروی انسانی می باشد، استفاده از این سیستم بدلیل قابلیتها و تواناییهای آن بسیار مفید می باشد. 

    فهرست 

    چکیده: 9

    فصل دوم: چارچوب نظری سیستم پیشنهادی 31

    1-2-مقدمه 31

    2-2-مکانیزم عملکرد  سیستم ABC 32

    3-2-مراحل طراحی و بکارگیری سیستم پیشنهادی در بیمارستان ولیعصر لامرد 35

    4-2-ادبیات تحقیق 45

    1-4-2-مقدمه 45

    5-2-پیشینه سیستمهای هزینه یابی و  بهای تمام شده خدمات در بخش بیمارستان 46

    6-2 پیشینه سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت((ABC  وکاربردهای آن 54

    7-2-آشنایی با مفاهیم نظری سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی  کاربرد آن در بخش خدمات 57

    8-2- سیستمهای هزینه یابی سنتی و نارسائیها ی آن 58

    9-2-خصوصیات و تفاوتهای سیستمهای هزینه یابی در بخش بهداشت ودرمان با سایر بخشها 61

    10-2- سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC ) 64

    11-2-دیدگاههای سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت 65

    1-11-2- مدل مقدماتی سیستم ABC 66

    2-11-2- مدل دو بعدی  سیستم ABC 67

    12-2-دیدگاه تخصیص هزینه در مدل ABC 68

    1-12-2-اطلاعات درباره فعالیتها 69

    2-12-2-اطلاعات درباره استفاده کنندگان از خدمات 69

    13-2 دیدگاه فرآیندی مدل ABC 70

    1-13-2-محرک هزینه  71

    2-13-2-سنجش عملکرد 71

    14-2- اجزاء تشکل دهنده مدل ABC 72

    1-14-2-اجزا دیدگاه تخصیص هزینه 72

    1-14-2-منابع 73

    2-14-2-محرک منابع  73

    3-14-2-عنصر هزینه  73

    4-14-2-فعالیتها 74

    5-14-2-حوزه هزینه  75

    6-14-2-مرکز فعالیت  76

    7-14-2-محرک فعالیت 76

    8-14-2-هدف هزینه  77

    15-2مکانیزم عملکرد عناصر سیستمABC در دیدگاه تخصیص هزینه 77

    1-15-2-اجزا  دیدگاه فرآیندی مدل ABC 79

    2-15-2-ارزیابی عملکرد 81

    16-2-مراحل طراحی مدل و بکارگیری سیستم ABC 82

    17-2- تعریف مراکز فعالیت و گروه بندی فعالیتها در داخل مراکز فعالیت 84

    18-2- آنالیز فعالیت در داخل مراکز فعالیت جهت مشخص کردن فعالیتهای مربوط به هر کدام از اهداف هزینه 87

    1-18-2-شناسایی منابع مورد نیاز برای انجام هر کدام از فعالیتها و خصوصیات هر کدام از منابع 87

    19-2تعریف و شناسایی محرک منابع 89

    20-2- تعریف و شناسایی محرکهای هزینه بر حسب مراکز فعالیت 89

    منابع و مأخذ:

    قیمت فایل فقط 67,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان , هزینه یابی بر مبنای فعالیت , مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان , امکان سنجی استقرار ABC , پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان , اجرا هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان , مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت , مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت , مبانی نظری بهای تمام شده خدمات در بیمارستان

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

تحقیق و پژوهش دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار

فروشگاه فایل و مقاله آموزشی2

RSS feed.

  • فروشگاه فایل و مقاله آموزشی2

    تحقیق و پژوهش دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار


    تحقیق و پژوهش دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار
    دسته: پزشکی

    بازدید: 2 بار

    فرمت فایل: docx

    حجم فایل: 544 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 55

    این تحقیق در مورد دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار در 55 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل مقدمهتعریف دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ای

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان


    خرید

    این تحقیق در مورد دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار در 55 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل مقدمه,تعریف, دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار,حادثه و اصول ایمنی در کار,ایمنی,ایمنی در کار,حوادث کار,طبقه بندی حوادث,تعاریف حادثه ,حوادث ناشی از کار,واژه نامه ایمنی وحوادث,انسان های حادثه دیده,ایمنی,بهداشت حرفه ای, Occupational Health,آموزش ایمنی,تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار,بهداشت حرفه‌ای در جهان,قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای,

    فهرست

    مقدمه. 4

    نظم و نظافت کارگاهی (House Keeping ) 4

    آموزش ایمنی.. 6

    عوامل مرتبط با سوانح.. 6

    علل ایجاد سوانح.. 6

    امنیت شغلی در آینده 8

    تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار 8

    روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار 8

    قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای.. 9

    قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران.. 9

    تاریخچه بهداشت حرفه‌ای.. 11

    بهداشت حرفه‌ای در جهان.. 12

    وقایع نگاری سلامت شغلی در گذر تاریخ.. 13

    بهداشت حرفه‌ای در ایران.. 14

    هدف کلی مهندسی بهداشت حرفه‌ای.. 14

    برنامه‌ها و فعالیت‌های بهداشت حرفه‌ای.. 15

    عوامل زیان آور محیط کار 15

    ایمنی صنعتی.. 16

    موازین مربوط به ایمنی و بهداشت کار 17

    مدیریت ایمنی و سلامت محیط کار 17

    عوامل کلیدی بهبود ایمنی و سلامت حرفه‌ای محیط کار 18

    • فرهنگ.. 18
    • سیستم ها 18
    • سخت افزار 18

    اجزای برنامه ایمنی.. 19

    ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت19

    سازمان های بین المللی فعال در زمینه بهداشت حرفه ای.. 20

    سلامت شغلی.. 20

    هدف های سلامت شغلی، عبارتند از: 20

    محتوای بهداشت حرفه ای.. 21

    مهم ترین وظایف مهندسی بهداشت حرفه ای عبارت است از: 21

    هدف های اصلی معاینه دوره ای عبارتند از: 22

    سلامت محیط و کار در بیمارستان.. 22

    عوامل زیان آور محیط کار 23

    ایمنی و پیشگیری از حوادث شغلی.. 33

    فیزیوتراپی.. 38

    استفاده از وسایل حفاظت فردی : 41

    ارگونومی کار با رایانه. 47

    نقش بهداشت حرفه ای در توسعه پایدار 49

    نقش محوری بهداشت حرفه ای در توسعه پایدار 49

    برق گرفتگی.. 57

    منابع.. 60

    هدف از اجرای مقررات ایمنی و دستورالعملهای مربوطه،امکان بوجود آمدن محیط سالم است بنحوی که کارگران بدون دغدغه خاطر و بدون ترس از خطرات صنعت بکار خود ادامه دهند. ایمنی بعنوان حفاظت انسان و کارآیی او، از صدمات و پیشگیری از صدمه دیدن انسان تعریف میشود. در محیطهای صنعتی با وجود ماشین آلات و ابزار فراوان ،غالبا کارگران در معرض مخاطرات مختلف قرار دارند .با توسعه تکنولوژی و افزایش کاربرد ماشین در امر تولید نیز احتمال مخاطرات و حوادث در این گونه محیطها زیادتر می شود .

    در سازمانها و کارخانجاتی که اصول و موازین ایمنی و حفاظت فنی مراعات نمی شود ،روحیه کارکنان نیز ضعیف و متزلزل است و کمتر امکان دارد کارگر خوب و طراز اول در خدمت چنین سازمانهایی مشغول به کار باشد .بنابراین اجرای تدابیر و برنامه هایی به منظور ایمنی و حفاظت فنی کارگران ،در درجه اول اهمیت ،در راستای تامین و نگهدری نیروی انسانی قرار دارد .در عین حال ،صرف هزینه و تخصیص اعتبار در برنامه های سازمان ،به منظور ابداع تدابیر و استقرار وسایل جهت جلوگیری از حوادث ،در مقابل منافع حاصل از آن ،اندک و ناچیز به کار می رود .

    بدین ترتیب ترس از آینده نامعلوم که زائیده و معلول حوادث و سوانح در محیط کار می باشد در جامعه صنعتی ما رخت بر خواهد بست. بدون وجود مسئول ایمنی نه تنها قدمی در راه پیشرفت صنعتی برداشته نمی‌شود بلکه صنعت دچار هرج و مرج و از هم پاشیدگی شده و دیر یا زود به سوی زوال تدریجی سوق پیدا نموده و به قهقرا راه خواهد سپرد.

    نظم و نظافت کارگاهی (House Keeping )

    روزگاری فروش زیاد و یا تعداد کارکنان و بزرگی کارخانه موجبات افتخار یک شرکت را فراهم می آورد زیرا ظاهرا فروش بالا و تولید انبوه،کاهش هزینه تولید و سود بالاتر را تضمین می‌کرد.

    در دیدگاه جدید مدیریتی مهارت کارگر خط تولید و نیز شرایط تولید و محیط کارخانه و کیفیت محصول است که تعیین کننده فروش و سود شرکت است. پاکیزگی در سیستم هفت سین مدیریتی ژاپن یعنی پاکیزگی انسان،ماشین آلات ،مواد و محیط می باشد.جهت دستیابی به صنعتی منضبط و کارگاهی تمییز با کارگران بهره ور و کاهش ریخت و پاش راهکارهای زیر توصیه می‌شود:

    1. علامت گذاری و نوشتن مشخصات مواد و یا قطعاتی که در داخل قوطی ها و یا بشکه ها هستند و نوع آنها مشخص نیست.
    2. لوازم ضروری از لوازم غیر ضروری تفکیک شده و وسائل غیر ضروری از محیط کار دور نگه داشته شوند.

    3. م

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان


    خرید

    برچسب ها : تحقیق و پژوهش دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار , دانش بهداشت حرفه‌ای و اصول ایمنی در کار , حادثه و اصول ایمنی در کار , ایمنی , ایمنی در کار , حوادث کارطبقه بندی , حوادث , تعاریف حادثه , حوادث ناشی از کار , واژه نامه ایمنی وحوادث , انسان های حادثه دیده , ایمنی بهداشت حرفه ای , Occupational Health , آموزش ایمنی , تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار , بهداشت حرفه‌ای در جهان , قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مقاله تاثیر ارزش افزوده اقتصادی بر صورت سود و زیان

فروشگاه فایل و مقاله آموزشی1

RSS feed.

  • فروشگاه فایل و مقاله آموزشی1

    مقاله تاثیر ارزش افزوده اقتصادی بر صورت سود و زیان


    مقاله تاثیر ارزش افزوده اقتصادی بر صورت سود و زیاندسته: پژوهش
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 8 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 9

    مقاله تاثیر ارزش افزوده اقتصادی بر صورت سود و زیان

    =======================================================
    تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
    بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
    =======================================================

    info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما=======================================================

    بخشی از متن:

    ارزش افزوده اقتصادی (EVA) و نرخ بازده دارائی‌ها (ROA)

    از زمان پیدایش و خلق انسان روابط اقتصادی و مالی و در کل مبادلات نیز شکل گرفت. این روابط در ابتدا و در جوامع ابتدائی به صورت بسیار ساده وجود داشت. با گذشت زمان کم کم جوامع کوچک به وجود آمدند. با توجه به تشکیل شرکت‌های سهامی بزرگ در قرن هجدهم میلادی و همچنین عدم وجود تخصص لازم، زمان لازم و نه حتی نیاز مالکان به ااره شرکت خود، اشخاصی به نام مدیران پا به عرصه اقتصاد گذاشتند. با این جدائی مالکیت از مدیریت و قرار گرفتن منابع عظیم شرکتظهای سهامی و حتی غیرسهامی دراختیار مدیران باید معیارهائی برای سنججش مدیران شرکت‌ها و عملکرد آنها و نیز معیار معناداری برای پاداش‌دهی به آنها در نظر گرفته می‌شد، مانند درآمد کل، سود عملیاتی، سود کل، به صورت تکامل یافته نظام در پونت، ارزش افزوده اقتصادی، ارزش افزوده بازار، Q تویین و … در این تحقیق بر آن شدیم تا از طریق یافتن رابطه همبستگی میان دو معیار ساختاریافته ارزیابی عملکرد شامل ارزش افزوده اقتصادی (EVA)(3) و نرخ بازده دارائی (ROA)(4) به هدف یافتن رابطه همبستگی میان دو معیار مذکور برای جایگزینی یک معیار به جای معیار دیگر در راستای سهولت ارزیابی شرکت‌ها دست پیدا کنیم.

    با توجه به صنعت انتخاب شده و نتایج حاصله اینگونه استنباط شد که هیچ رابطه معناداری بین دو معیار را جایگزین یکدیگر برای ارزیابی عملکرد شرکت‌ها کرد و هر معیار با توجه به اهداف ارزیابی باید مورد استفاده قرار گیرد.

    منبع دارد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    لطفا پیش از دانلود حتما به این نکات توجه نمایید (کلیک کنید)

    خرید

    شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری : 09010318948

    برچسب ها : مقاله تاثیر ارزش افزوده اقتصادی بر صورت سود و زیان , مقاله تاثیر ارزش افزوده اقتصادی بر صورت سود و زیان

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید