فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

آشنایی با انواع ریمل ها


ریمل چشم را میتوان از محبوبترین ابزار زیبایی برای خانم ها در نظر گرفت که استفاده از آن بسیار راحت است که اثر در لحظه خوبی را میگذارد. ریمل میتواند مژه ها حجیم تر نشان داده و چشمان شما را زیباتر کند.

ریمل ها میتوانند انواع مختلفی بسته به نوع، رنگ ماده و برس داشته باشند که اثرات مختلفی را برروی صورت و همین طور مژه ها دارند. در انتخاب ریمل باید به نوع، رنگ چهره، چشم و حالت مژه ها آنرا انتخاب کنید چراکه تاثیر بسزایی در حالت چهره شما میتواند بگذارد.

در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع ریمل ها آشنا کنیم:

آشنایی با انواع ریمل ها

ریمل حجم دهنده یا Volume Mascara

این نوع ریمل ها باعث میشود تا مژه ها پرپشت تر نشان داده شوند. از آنجاییکه فرمول غلیظ تری دارند و دارای ترکیبات پلیمرهای سیلیکون یا موم هستند، باعث میشود تا مژه پرپشت تری داشته باشید.

ریمل حجم دهنده برای بانوانی که مژه های نازک یا باحجم کم اما فاصله زیاد است بسیار مناسب بوده، اینطور ریمل ها به خاطر داشتن برس تپل و ضخیم میتوانند با یک حرکت درست حجم زیادی از ریمل را در تمام جهت های مژه بنشانند.

ریمل بلندکننده یا Lengthening Mascara

ریمل بلندکننده از موادی مثل الیاف تشکیل شده که میتوانند خودشان را به مژه چسبانیده تا مژه ها ظاهر بلندتری به خودشان بگیرند. در اینجور ریمل ها از فرمولی استفاده میشود که بدون تجمع ریمل روی مژه، میتوان چند لایه از آنرا روی هم زد که برای مژه های باحجم کافی اما کوتاه بهترین گزینه محسوب میشود.

ریمل فر کننده وظیفه آنرا دارد که به مژه ها شکل بدهد و آنها را به سمت بالا هدایت کند. همانطور بالاتر گفتیم، ریمل فر کننده از پلیمر و رزین تشکیل شده که به حفظ کردن فر مژه موقت خیلی کمک میکند.

اگر خواهان اثر بیشتر هستید باید مقدار زیادی را به ریشه مژه بزنید تا شکل بگیرد، این ریمل برای بانوانی که مژه های صاف و بدون حالت دارند میتواند یک گزینه مناسب به حساب آید.

ریمل ضدآب یا Waterproof Mascara

همانطور که از اسمش پیداست، این ریمل دربرابر آب و عرق مقاوم بوده و نمیگذارد تا اطراف چشم سیاه بشود. ریمل ضدآب از موم و روغن های معدنی تشکیل شده که اگر زیاد عرق میکنید و پوست چرب دارید یا اهل گریه کردن هستید! میتواند یک گزینه مناسب برای شما به حساب آید، چراکه استفاده از ریمل ضدآب باعث میشود تا هاله سیاه رنگ دور چشم تشکیل نشود.

ریمل های تقویتی

ریمل های تقویتی به حجم دادن معروف هستند و میتوانند مژه را تقویت کرده، آنرا پرپشت و بلند کنند.

ریمل فیبری یا Fiber Mascara

با استفاده از ریمل های فیبری هنگام حرکت با مژه ها درگیر شده و همه اطراف آنرا میپوشاند.

ریمل جدا کننده ی مژه

این محصول همه کاره به حساب می آید، چراکه هم حجم دهنده است و هم ضخیم کننده که عموما به عنوان ضدآب نیز عرضه و معرفی میشود. باتوجه به اینکه غلظت و بافت های این ریمل به طور کاملا مساوی روی مژه ها پخش میشود، هر مژه به صورت جداگانه با فر زیبایی نشان داده شده و ظاهری زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

ریمل اکلیلی

ریمل های اکلیلی در بازار به دو شکل پودری و مایع نیز موجود بوده که به طور مساوی روی مژه ها میتواند پخش شده تا در یک نقطه جمع نشود. زمانی که میخواهید برای مهمانی از آنها استفاده کنید، به راحتی میتوان ظاهری زیبا و درخشان را داشته باشید که رنگ های مختلفی هم دارد.

ریمل های رنگی یا Colored Mascara

اگر قصد دارید تا آرایشی متفاوت داشته باشید، کافیست تا به چهره خود یک میکاپ بولد با ریمل های رنگی ایجاد کنید. البته به این موضوع هم توجه کنید که مژه های پلک پایین راهم باید بزنید.

شکل برس آن میتواند محل برخورد ریمل با مژه ها را نیز تعیین کند و برای افزایش حجم و ضخامت آن باید برس ضخیم باشد و همین طور موهای بیشتری نیز داشته باشید. ریمل هاییکه عمل فر را انجام میدهند، برای بالابردن مژه ها یک چوب منحنی مانند نیز دارند.

اکثر برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی برای ریمل بلندکننده، یک چوب باریک و مستقیم قرار میدهند که شبیه به شانه است. در قسمتی از مژه که قصد برجسته کردن آنرا دارید باید بیشتر ریمل بزنید.

برای چشمانی بازتر، ریمل را باید در وسط چشمان خودتان زده و بیشتر برای بالا بردن مژه باید ریمل را به گوشه های چشم بزنید.

آشنایی با انواع ریمل باتوجه به ماده و ترکیبات آنها

انواع ریمل میتواند بسته به موادی که داخل آن استفاده شده باشد فرق کند:

ریمل پودری

در ریمل پودری به آن چند قطره آب اضافه کرده و مژه هایتان را از ریشه تا سر آن رنگ میکنید، این ریمل فورا روی مژه های شما نشسته و به گونه ای بنظر میرسد که مژه مصنوعی گذاشتید!

این مورد برای زمانیکه عجله دارید یا میخواهید به جایی بروید خیلی به کار می آید ولی برای مراسم های بلند مدت اصلا مناسب نیست.

ریمل کرمی

با استفاده از ریمل های کرمی میتوان حجم، سنگینی و عمق را درست کرد. این نوع ریمل میتواند به راحتی پخش شده و برای استفاده از آنها نیازمند ابزار نیز هستید. ریمل های کرمی برای مژه های کم پشت مناسب بوده و بیشتر مژه ها را نشان میدهد.

ریمل مایع

اینجور ریمل ها به راحتی پیدا شده و بیشتر بین بانوانی که مژه های فِرشده دارند بیشتر رایج است. ریمل مایع خاصیت تیزکننده داشته و برخی از این مدلها پخش میشوند ولی در برخی دیگر ضدآب بوده و به هیچ عنوان پخش نمیشوند.

2 اشتباه رایج در ریمل زدن

ریمل زدن اشتباهات مختلفی دارد، که اگر به آن توجه کنید کمتر دچار خطا میشوید:

ریمل زدن به روشهای اشتباه

بسیاری از خانم ها ابتدا قسمت بالایی مژه خود را شانه میزنند، این یعنی استفاده از ریمل را از انتهای مژه شروع کرده و این موضوع باعث میشود تا مژه سنگین بشود. در نتیجه این عمل باعث میشود تا حالت شکننده به خودش بگیرد.

زمانیکه استفاده از ریمل به ناحیه انتهایی مژه میرسد، باید خیلی مراقبت کنید چراکه بخش های زیادی از مژه با ریمل پوشش دهی نمیشود و عدم رعایت ترتیب باعث میشود تا ریمل پخش شده یا چهره به سمت کثیف شدن برود.

عدم خشک کردن مژه

استفاده از ریمل نیازمند طی شدن مراحل خاص به خودش را دارد، این مراحل برای آرایشی دلنشین و مطلوب مورد توجه قرار میگیرد. خشک شدن مژه یکی از مراحل استفاده از ریمل به حساب می آید.

خشک کردن برای افرادی که مژه بلند دارند اهمیت زیادی داشته و در صورتیکه به خشک کردن مژه بعد از ریمل زدن توجه نکنید و به کار خودتان ادامه دهید ممکن است شاهد نامرتب شدن ریمل و بروز لکه های سیاه رنگ دور چشم باشید.

ریمل خوب از کجا بخرم؟

اسکین بازار، فروشگاه اینترنتی جامع لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران برای بانوان ایرانی است که سعی دارد تا با ارائه محصولات باکیفیت و برند، نظر مشتریان خودش را در سراسر ایران عزیز جلب کند. جهت خرید ریمل خوب میتوانید به اسکین بازار مراجعه کنید.

 

منبع : مووی  ناین