فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

چطور غذاهای مفید بر سلامت پوست و زیبایی موثر هستند


چطور غذاهای مفید بر سلامت پوست و زیبایی موثر هستند

پوست شما آینه درونتان است. همان‌طور که رژیم غذایی نامناسب باعث چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود، تغذیه مناسب هم روی سلامت و زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد. ارتباط بین تغذیه و سلامت و زیبایی پوست حقیقتی است که متأسفانه اکثر افراد به آن توجهی ندارند. واقعیت این است که رژیم غذایی نامناسب می‌تواند ساختار پوستتان را تغییر داده و توانایی بدن در حفظ زیبایی و سلامت پوست را پایین بیاورد.

 

هرکسی کرم صورت محبوب خودش را دارد، اما یادمان باشد که نخستین گام برای داشتن زیبایی پوست صورت ، رعایت رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم است. سلول‌های جوان برای اینکه جایگزین سلول‌های پیر و مرده شوند به مواد مغذی نیاز دارند.

داشتن رژیم غذایی متعادل، مواد مغذی موردنیاز و حیاتی بدن برای حفظ نرمی، لطافت و شادابی پوست را تأمین می‌کند. پیری امری اجتناب‌ناپذیر است و چین و چروک‌ها به ‌مرور زمان روی پوست ظاهر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد آرایشی و شیمیایی و تغذیه نامناسب هم مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن را تشدید می‌کنند.

مواد غذایی بلوک های سازنده هستند که بدن برای رشد، توسعه و ترمیم استفاده می کند. غذاهای سالم، گیاهان و مواد غذایی را برای انجام این کار فراهم می کنند. اگر خوب غذا نخورید، نمی توانید به درستی عمل بکنید حالا می خواهیم در مورد تغذیه جوان کننده پوست و خوراکی های زیبایی و شادابی چهره صحبت کنیم .

محققان دریافته‌اند افرادی که بیشتر از دیگران از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند معمولاً به همان نسبت نیز کمتر دچار بیماری‌های پوستی به خصوص سرطان می‌شوند. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل بیرونی تاثیر گذار در سلامتی پوست و ایجاد سرطان در آن نور خورشید می‌باشد.

با این همه دلیل بد نیست شما هم کمی به فکر آموزش آشپزی باشید تا بتوانید غذاهای مفیدی را برا خودتان تهیه کنید.

در این حالت اگر بدن شما دارای ویتامین‌های C و E باشد خورشید اثر مخرب خود را بر روی پوست نمی‌گذارد. برعکس این حالت زمانی است که افراد بیش از حد از گوشت‌های قرمز، غذاهای پر چرب و فست فودها استفاده می‌کنند. چربی‌های مضر می‌توانند پوست را در برابر آسیب‌های نور خورشید مستعدکرده و سبب ایجاد سرطان پوست شوند.

دانه ها

تخم شربتی، شاهدانه، تخمه ی آفتابگردان، تخمه ی کدو و تخم کتان برای داشتن پوستی زیبا و سالم فوق العاده اند. تخمه ی کدو و تخمه ی آفتابگردان سرشار از سلنیوم؛ ویتامین A، منیزیم و پروتئین ها هستند. سلنیوم و پروتئین مانع از بروز چین و چروک می شود و ویتامین E پوست را بهتر آبرسانی و مرطوب می کند. منیزیم موجود در این دانه ها نیز میزان استرستان را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا ? که در تخم کتان، تخم شربتی و شاهدانه وجود دارند نیز برای مقابله با آکنه و چین و چروک فوق العاده عمل می کنند. این دانه ها همچنین سرشار از پروتئین نیز هستند.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

 

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که جوش‌ و آکنه از معضلات سن بلوغ است که گاهی تا بزرگسالی هم دست از سرمان برنمی‌دارد. تأثیری که آکنه روی ظاهر افراد می‌گذارد، سلامت روان را هم به‌ خطر می‌اندازد. مصرف شیرینی و شکلات باعث تشدید جوش‌های پوستی می‌شود. کربوهیدرات موجود در شیر روی هورمون‌های رشد و انسولین تأثیر می‌گذارد و جوش‌های پوستی را بدتر می‌کند.

بنابراین افرادی که پوست جوش‌دار دارند یا مستعد آکنه هستند بهتر است که در مصرف لبنیات بیشتر دقت کنند. مصرف قند و شکر، نان‌های حاوی آرد سفید و بدون سبوس هم باعث بدتر شدن پوست جوش‌دار می‌شوند. غذاهای مفید برای پوست جوش‌دار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی و مصرف آرد و برنج سبوس‌دار است.

بیشتر بخوانید : سرگرمی

تغذیه مناسب پوست چرب

 

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که تغذیه، تأثیر مستقیمی روی چرب شدن پوست صورت و بدن دارد. بهترین راه برای حفظ تعادل غده‌های چربی پوست این است که مصرف خوراکی‌های چرب را کم یا حذف کنید. فیبر، خیار، گریپ فروت، مواد غذایی سبوس‌دار، نوشیدن آب کافی، آجیل‌ها، موز و آووکادو از غذاهای مفید برای پوست چرب هستند که می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 

 اگر به ‌دنبال تغذیه مناسب پوست چرب هستید در مجله اینترنتی بیان شده که باید بدانید که مصرف برخی خوراکی‌ها باعث تشدید چربی پوست می‌شود. بنابراین بهتر است مواد غذایی مثل شکرهای مصنوعی، گوشت چرب، آرد غنی‌شده، کافئین، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، نوشابه‌های گازدار، الکل، و غذاهای ادویه‌دار و شور را از رژیم غذایی روزانه‌تان کنار بگذارید.

پروتئین‌ها

 

قسمت عمده‌ی پوست ما انسان‌ها از پروتئین تشکیل شده است که در این میان یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های حافظ سلامت و زیبایی پوست کلاژن است. کلاژن با ایجاد خاصیت انعطاف پذیری از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده و سبب ترمیم بافت‌های سلولی می‌شود. همانطور که می‌دانید پروتئین‌ها نمی‌توانند از طریق لایه‌های پوست به داخل آن نفوذ کنند بنابراین شما فقط می‌توانید از طریق تغذیه این مواد را تامین کنید. منابع غنی پروتئین را می‌توانید در انواع گوشت، ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و لبنیات بیابید.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات دارای مواد معدنی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز پوست و بدن هستند که شما برای داشتن پوستی زیبا و سالم نیاز دارید روزانه به مقدار کافی از این مواد مصرف کنید. تمام میوه‌ها سرشار از ویتامین B وهستند. علاوه بر این به علت داشتن فیبر بالا می‌توانند آب زیادی را ذخیره کرده و آبرسانی به پوست را تضمین کنند.

https://llk.dk/wyj4r7

 http://s.ecmaps.de/mlqyd

 

https://writeablog.net/faheemkhatri4/gr-w-m-hy-trhydkhwrsywntqkhwb

https://www.zupyak.com/p/3470293/t/gr-w-m-hy-trhydkhwrsywntqkhwb

https://www.launchora.com/story/1674973133--0

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:30883269

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/296227/%D9%85%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B4%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%86%D9%87%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1?new=1

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/140721

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2023/01/29/%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af%d8%a8%d8%af%d8%a7 /

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/360054

https://friend007.com/read-blog/49502

https://gab.com/gexica3481/posts/109771114389315197

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.