فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

زندگی امام حسن

مرجع فایلهای امورزشی | زندگی امام حسن

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگی امام حسن

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگی امام حسن
     متشکل از 27 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     تولد و کودکی
    امام حسن (ع ) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
    امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت . وی نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد.
    رسول اکرم (ص ) بلا فاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش چپش اقامه گفت . سپس برای او بار گوسفندی  قربانی کرد، سرش را تراشید و هموزن موی سرش که یک درم و چیزی افزون بود – نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطر آگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موی سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را ” حسن ” نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت .
    کنیه او را ابومحمد نهاد و این تنها کنیه اوست .
    لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر “مجتبی ” می باشد. پیامبر اکرم (ص ) به حسن و برادرش حسین علاقه خاصی داشت و بارها می فرمود که حسن و حسین فرزندان منند و به پاس همین سخن علی به سایر فرزندان خود می فرمود : ” شما فرزندان من هستید و حسن و حسین فرزندان پیغمبر خدایند “.
    امام حسن هفت سال و خرده ای زمان جد بزرگوارش را درک نمود و در آغوش مهر آن حضرت بسر برد و پس از رحلت پیامبر (ص ) که با رحلت حضرت فاطمه دو ماه یا سه ماه بیشتر فاصله نداشت ، تحت تربیت پدر بزرگوار خود قرار گرفت .
    امام حسن (ع ) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت ، به امامت رسید و مقام خلافت ظاهری را نیز اشغال کرد، و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت . در این مدت ، معاویه که دشمن سرسخت علی (ع ) و خاندان او بود و سالها به طمع خلافت ( در آغاز به بهانه خونخواهی عثمان و در آخر آشکارا به طلب خلافت ) جنگیده بود، به عراق که مقر خلافت امام حسن (ع ) بود لشکر کشید و جنگ آغاز کرد. ما دراین باره کمی بعد تر سخن خواهیم گفت .
    امام حسن (ع ) از جهت منظر و اخلاق و پیکر و بزرگواری به رسول اکرم (ص ) بسیار مانند بود. وصف کنندگان آن حضرت او را چنین توصیف کرده اند:
    ” دارای رخساری سفید آمیخته به اندکی سرخی ، چشمانی سیاه ، گونه ای هموار، محاسنی انبوه ، گیسوانی مجعد و پر، گردنی سیمگون ، اندامی متناسب ، شانه یی عریض ، استخوانی درشت ، میانی  باریک ، قدی میانه ، نه چندان بلند و نه چندان کوتاه .

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگی امام حسن
      متشکل از 27 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

شروط ضمن عقد نکاح

مرجع فایلهای امورزشی | شروط ضمن عقد نکاح

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | شروط ضمن عقد نکاح

    شروط ضمن عقد نکاح


    شروط ضمن عقد نکاح
    دسته: حقوق

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: docx

    حجم فایل: 202 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 39

    موضوع تحقیق حاضر، بررسی فقهی ـ حقوقی شروط ضمن عقد نکاح و بیان معیار و ضابطه اعتبار آن شروط می‌باشد آزادی اراده به افراد ‌این اجازه را داده است که بتوانند هر تعهّدی را خواه به‌طور مستقل و یا به صورت شرط، ضمن عقد دیگر بنمایند؛ آزادی اراده در اموال و حقوق مالی کمتر دچار محدودیت شده است ولی در احوال شخصیه، مخصوصاً در امور مربوط به خانواده محدودیت بیشت

    قیمت فایل فقط 20,000 تومان


    خرید

    بررسی فقهی و حقوقی شروط ضمن عقد نکاح

    مقدمه

    از مهم ترین مسائل مورد بررسی در حقوق مدنی مبحث عقود و تعهدات است ، اگر چه همه مسائل مندرج در قانون مدنی حائز اهمیت است و آگاهی نسبت به آنها را برای عموم مردم از جمله دانشجویان رشته حقوق ضروری می باشد . اما می توان گفت مبحث عقود و تعهدات از مهم ترین مباحث حقوق مدنی است چرا که اصولا همه افراد در روابط شخصی واجتماعی خود با آن سرو کار دارند زیرا در خریدها و فروشها ، تنظیم قراردادها ، معاملات و تعهدات که با یکدیگر دارند یک سری از خواسته ها و نیازها را به صورت شرط یا شروط در ضمن عقد می آورند و پس از این که مورد قبول آنها قرار گرفت مکلف و متعهد به انجام آن می باشند. البته انعقاد این عقود به همراه شرط ضمن آن در میان طرفین به معنای آگاهی کامل متعاقدین از تمامی آثار و نتایج آن نیست و شاید طرف قرار دادی قرار بگیرند که حتی نام آن را هم ندانند . از این رو آگاهی نسبت به آثار قراردادی که میان طرفین منعقد می شود امری مهم و برای دانشجویان حقوق بسیار ضروری است  و شامل دو فصل بوده که فصل اول به شروط باطل و شروط که مبطل عقد می باشند تقسیم می شوند و فصل دوم شامل شرط صفت ، شرط نتیجه و شرط فعل می باشد که هر کدام به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و بخش سوم به اسقاط اقاله و فسخ معاملات اختصاص دارد که تحت اول آن به اسقاط شرط ودرقسمت  دوم به آثار اقاله و فسخ در معاملات اشاره شده است

    شروط ضمن عقد ازدواج تعهداتی است که در حین ازدواج با توافق زن و شوهر وارد مفاد قرارداد ازدواج آن‌ها می‌شود. این شروط را می‌توان در سند رسمی ازدواج ذکر کرده و با امضای دو طرف رسمیت داد. این شروط در قانون ذکر نشده‌اند و به انتخاب طرفین چه در هنگام ازدواج و چه پس از آن انتخاب می‌شوند.[1]

    بر اساس فقه اسلامی و قانون مدنی ایران، ازدواج قراردادی است که در آن حقوق و تکالیف متفاوتی به زن و مرد داده می‌شود. با امضای سند ازدواج، زن برخی از حقوق مدنی و معنوی خود همچون حق سفر، داشتن شغل، انتخاب محل زندگی و مسکن، ولایت بر فرزندان و جدایی از همسر (طلاق) را از دست می‌دهد و حقوق مادی همچون مهریه و نفقه را به دست می‌آورد. معمولاً از شروط ضمن عقد برای تغییر این آثار حقوقی ازدواج استفاده می‌شود. برای مثال شوهر متعهد می‌شود که جلوی سفر یا شغل زن را نگیرد یا به او برای طلاق وکالت می‌دهد. این‌گونه شروط در صورتی که مغایر با قوانین تفسیری مخالف باشند بر قانون برتری دارند و در صورت بروز اختلاف باید به شرط ضمن عقد عمل شود نه قانون، اما اگر خلاف قوانین امری باشند اعتباری ندارند.[2]

    وجود شروط ضمن عقد می‌تواند چهره ازدواج را تغییر قابل ملاحظه‌ای داده و نوع خاصی از ازدواج پدیدآورد. برای مثال ازدواج مسیار که در دوران معاصر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رایج شده با شروط ضمن عقدی مانند صرف‌نظر کردن زن از حق نفقه و سهم مساوی در هم‌بستری در هنگام چندهمسری ، اختیار زن در تعیین محل سکونت خود، پرداخت اجاره منزل زن توسط شوهر و عدم ثبت رسمی ازدواج از ازدواج عادی متمایز می‌شود.[3]

    در سند ازدواج امروزی در ایران، تعدادی شرط اضافی برای رفع برخی از این نابرابری‌ها چاپ شده‌است که شروط ضمن عقد خوانده می‌شوند و باید امضای دو طرف پای آنها باشد تا بعداً قابل اجرا باشند. اما شرط‌های کنونی در مواردی کافی دانسته نشده‌اند و شروط ضمن عقد بیشتری نیز قابل درج در سند هستند که باید با عبارات دقیق قانونی نوشته شوند (در صورت ذکر نشدن برخی عبارات خاص حقوقی از حیث اعتبار خارج است و نمی‌توان به آنها استناد کرد.[4]

    البته بعضی از سردفترها گاه شروط ضمن عقد را نمی‌پذیرند و از ثبت آنها خودداری می‌کنند. اما این کار آنها مطابق قانون نیست و به گفته کارشناس کارگاه آموزشی قوه قضائیه طبق قانون اساسی هر نوع شرطی که مورد قبول متقاضی عقد باشد، ذکرش در عقدنامه ازدواج، بلامانع است.

    نمونه‌هایی از شرط ضمن عقد

    مثال‌هایی از مهمترین شروط ضمن عقد که در بسیاری از ازدواج‌ها کاربرد دارند چنین است:[5]

    1. زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر می‌دهد تا زوجه در هر زمانی که بخواهد از جانب زوج اقدام به متارکه کرده و از قید زوجیت خود را رها کند، به هر طریق اعم از اخذ یا بذل مهریه.
    2. زوجه اجازه دارد از هم اکنون هرگاه خواست به خارج از کشور برود و نیاز به اجازه مجدد زوج ندارد، چه برای اخذ یا تمدید یا تجدید گذرنامه و این اجازه دائمی است.
    3. زوجه حق ادامه تحصیل تا هر مرحله یی که لازم بداند و در هر مکان و محلی که ایجاب کند مخیر است.
    4. زوج، زوجه را در انتخاب هر شغلی که مایل باشد و هر کجا که بتواند کار کند، مخیر می‌کند و اجازه می‌دهد که مشغول به کار شود.
    5. زوج و زوجه متعهد می‌شوند هنگام جدایی اعم از اینکه متارکه به درخواست مرد باشد یا به درخواست زن کلیه دارایی که بعد از ازدواج دائم زوجین به دست می‌آورند بین آنها به مناصفه تقسیم شود.
    6. حق انتخاب مسکن و تعیین شهر یا محلی که زندگی مشترک در آنجا ادامه پیدا کند با زوجه خواهد بود.
    7. اگر در آینده زوجین دارای فرزند شدند و طلاق اتفاق افتاد حضانت فرزندان به عهده زوجه باشد و در صورت خروج از کشور نیازی به اذن پدر ندارند.

    قیمت فایل فقط 20,000 تومان


    خرید

    برچسب ها : شروط ضمن عقد نکاح , شروط ضمن عقد نکاح , Terms of contract , شرایط ضمن عقد نکاح , عقد , قرارداد , نکاح , عقد نکاح , حقوق , تحقیق حقوقی , شروط ضمن عقد , شرط , شرط باطل , شرط مبطل , مقتضای عقد , مقتضای اطلاق عقد

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت تجزیه و تحلیل داده ها

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت تجزیه و تحلیل داده ها

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت تجزیه و تحلیل داده ها

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل داده ها


    دسته بندی : مباحث رشته ها » پاورپوینت

    دانلود پاورپوینت با موضوع تجزیه و تحلیل داده ها دارای 82 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    تعداد اسلاید : 82 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
    آماده برای :  ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

    قسمتی ازمتن اسلایدها :

    تجزیه و تحلیل داده ها

    چگونه به کیفیت و صحت در داده ها دست یابیم؟
    داده ها به دقت جمع آوری و ثبت شود
    داده های گردآوری شده را بازبینی کنیم
    خطاهای احتمالی را اصلاح کنیم
    اگر تعدادی از پرسش ها بدون پاسخ مانده است باید تکمیل شود
    اگر پاسخ سئوال ها با یکدیگر همخوانی ندارند میبایست علت روشن شده و پرسشنامه اصلاح گردد.
         پس از در دست داشتن داده های صحیح و با کیفیت بهره گیری از آمار و اقدام به تجزیه و تحلیل امکان پذیر خواهد بود.

    تجزیه و تحلیل داده ها
    آمار توصیفی (:(Descriptive Statistics
    شاخص – نمونه

    آمار تحلیلی یا استنباطی”Analytic Statistics“`:
    پارامتر – جامعه

    آمار توصیفی ((Descriptive Statistics
    آمار توصیفی که معمولا به توصیف داده ها می پردازد.
    با استفاده از:
     شاخص های تمایل مرکزی
    شاخص های پراکندگی

    دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

    تعداد مشاهده:
    62
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: pptx

    تعداد صفحات: 82

    حجم فایل:1,349
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت با موضوع تجزیه و تحلیل داده هادارای 82 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت تجزیه و تحلیل صورت های مالی

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت تجزیه و تحلیل صورت های مالی

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری ارزش ها

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری ارزش ها

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری ارزش ها

    مبانی نظری ارزش ها


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری ارزش ها
    دارای 23 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    ارزش‌ها :
    هنجارهای یک جامعه در نهایت تجلی ارزش‌های آن جامعه است. یعنی عقاید مشترک اجتماعی درباره‌ی آنچه که خوب، درست و مطلوب است. مانند احترام به بزرگتر(بهروان،1374ص 60 و 64).

    2-15 تعریف مفهوم ارزش:
     ‹‹ ساروخانی: ارزش ها تظاهرات شناختی نیازهای انسانی هستند ، ارزش ها دلالت بر ترجیحاتی دارند که افراد برای حصول نتایج خاص در زندگیشان و انواع رفتارهای خاص مشترکا دارا می باشند ›› (ساروخانی ،1375)
     ‹‹ لاندبرگ  : چیزی ارزش دارد یا ارزش است که مردم برای ابقاء یا افزایش آن کوشش کنند››( لاند برگ 1947: 26)
    « ویلیامز : ارزش آن چیزی است که افراد به صورت الزام، عبادت، لذت و… به آن اعتقاد دارند و آنرا می خواهند» (ویلیامز،1956، ص375)
    2-16 نظریه ارزشی (تغییر ارزش های سنتی) «دیوید رایزمن »:
    یکی از نظریه پرادازان امریکایی به نام «دیوید رایزمن» در کتاب خود به نام «انبوه تنها » سیر تحول جوامع ودگرگونی های آنها را ناشی از تحول ارتباطات و وسایل ارتباطی می‌داند. وی سیر زندگی بشر را به سه دوره تقسیم بندی کرده‌است. وی در این دوره‌ها، به نقش رسانه‌ها در تغییر سنت‌ها و ایجاد شکاف نسلی اشاره کرده است: دوره اول، دوره سنت راهبر  ( انسان از سنت هدایت شده)(جامعه باستانی یا سنتی) است. در این دوره سنت‌ها فرهنگ را انتقال می‌دهند و هر نسل پیوند خود با نسل‌های پیشین از طریق اشتراک سنت‌ها باز می‌یابد و همین باعث می شود که وحدت و هویت اقوام انسانی (نسل های انسانی) تأمین شود. سنت‌ها به عنوان راه‌ها و شیوه‌های عمل و میراث نیاکان، بعدی تقدس آمیز دارند و همین امر هر گونه شک و تردیدی در مورد آنها را از بین می برد. در این دوره راه‌های آینده، همان راه‌هایی است که نیاکان جامعه ما طی قرن ها پیموده‌اند(رابرتسون،1372: 131). به عبارتی در دوران سنت راهبر یک نوع ساخت اجتماعی مبتنی بر سنت، رفتار بشر را یکنواخت و قابل پیش بینی می‌کند و به او آرامش و ثبات می‌دهد. ارتباطات در این دوره چهره به چهره است(مهدیزاده،1380ص 24).”رایزمن”  بر این باور است که تربیت فردی در مرحله‌ی نخست، از طریق حماسه ها، افسانه ها و اسطوره‌ها شکل می‌گیرد که به صورت شفاهی به فرد منتقل می‌شود و نقش این نوع تربیت همزمان، هم سنت‌ها را متذکر می شود و هم نشان می دهند چطور قهرمانان بزرگ و استثنایی می‌توانند، جاودانه شوند(دادگران،1384ص 86). دوره دوم، دوره درون راهبر  (جامعه از درون هدایت شده) (جامعه فرد گرایی) است. این دوره با کاهش تدریجی اهمیت سنت‌ها آغاز و باعث کاهش تشابهات در رفتارها و اعمال می‌شود. در این دوره همه افراد جامعه از الگوی یکسانی در حیات اجتماعی تبعیت نمی‌کنند. همچنین فردگرایی  گسترش می‌یابد و انسان بار مسئولیت و عمل خود را به دوش می‌گیرد. “رایزمن ” این دوران را دوران التهاب، هراس و سرزنش‌های بی‌پایان می‌داند. (رابرتسون،1372: 131) در این مرحله، انتقال میراث فرهنگی، از طریق نوشتار به ویژه چاپ و مکتوبات که انگاره های فردی را رواج می‌دهند، انجام می‌گیرد. در حالی که اسطوره‌ها و حماسه‌ها با حلقه زدن بر گرد اجاق قبیله بازگو می‌شد و سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد. نسل از درون هدایت شده کتاب خود را در انزوا و در خلوت و یا در گوشه ای از اتاق خود می خواند(دادگران،1384،ص 86).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    10
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 23

    حجم فایل:52
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری ارزش ها
      دارای 23 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید