فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

اسباب بازی لگو چیست


احتمالا اکثر شما در دوران کودکی خود این اسباب بازی ها را ساخته اید. لگو یک آجر پلاستیکی پرطرفدار است که با کنار هم قرار دادن آنها اشکال مختلفی می سازید. این اسباب بازی ها سال هاست مورد استفاده قرار می گیرند و نسل های زیادی با آنها خاطره دارند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که افراد در هر سنی دوست دارند با آنها بازی کنند. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که در مورد تاریخچه اسباب بازی های لگو و اینکه لگو چیست بدانید.

فکر نمی کنیم کسی باشد که نداند اسباب بازی لگو چیست چون قطعا همه شما این اسباب بازی ها را از دوران کودکی خود به یاد دارید. حتی اگر چیزی در مورد شرکت لگو نمی‌دانید، می‌توانید از اسباب‌بازی‌های آن‌ها فیگورهای مختلف بسازید. اما به طور کلی برای اینکه بدانیم لگو چیست باید گفت که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توان آنها را به صورت آجر روی هم قرار داد. بنابراین، می توانید هر شکلی را با آنها بسازید.

لگو یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است، به طوری که هر کودکی در جهان آن را دنبال می کند. اگر به تاریخچه شرکت لگو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این برند سال هاست که یک برند محبوب و پرطرفدار بوده است. این تکه های رنگی کوچک که برای کودکان بسیار جذاب است می تواند در تحریک خلاقیت و آموزش و همچنین جنبه سرگرمی کودک موثر باشد.

در واقع، بچه ها در حین بازی مهارت های زیادی را با اتصال قطعات و جدا کردن دائمی آن ها یاد می گیرند. با توجه به کارایی بالا و مزایای زیادی که این بازی برای کودکان به ارمغان می آورد، بازی بسیار مفیدی به حساب می آید.

تاریخچه اسباب بازی های لگو

حالا که متوجه شدید لگو چیست، بهتر است داستان شرکت لگو را بدانید. شاید برای شما جالب باشد که چگونه این شرکت شروع به کار کرد و چگونه به مرور زمان به عنوان یک برند محبوب شناخته شد.

آقای اوله کرک کریستینسن مخترع و سازنده لگو است و در سال 1932 شرکت لگو را در دانمارک تأسیس کرد. حالا می پرسید لگو چیست؟ در زبان دانمارکی لگ به معنی بازی و گود به معنای خوب است، برای ایجاد این کلمه از آن استفاده کردند، در واقع لگو ترکیبی از دو کلمه دانمارکی و به معنای خوب بازی کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن به ساخت در و پنجره برای ساختمان های چوبی مشغول است. در سال 1932 به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامساعد مالی، شرکت وی دچار بحران شد و وضعیت شرکت او بسیار آشفته بود. به همین دلیل آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت برای بهبود وضعیت، عروسک های چوبی بسازد و بفروشد. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از همین زمان آغاز شد. سپس شروع به ساخت بازی های زیادی کرد. این اسباب بازی ها شبیه لگوهای امروزی بودند، از چوب ساخته می شدند و اغلب از هواپیما، ماشین و غیره تشکیل می شدند.

پس از مدتی آقای اول کرک کریستیانسن به این فکر افتاد که نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کند و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو را برای این شرکت انتخاب کردند. از آنجایی که برای موسس گروه لگو کیفیت اسباب بازی هایش اهمیت زیادی داشت، از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

با توجه به کیفیت و جذابیت محصولات شرکت اسباب بازی لگو، زمانی که اکثر مردم با این اسباب بازی آشنا شدند و متوجه شدند لگو چیست، میزان خرید از این شرکت افزایش یافت و این روند ادامه یافت. در تاریخچه کمپانی لگو در دوران جنگ جهانی مشخص است که این اسباب بازی ها حتی در آن شرایط نیز طرفداران خود را از دست ندادند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شد.

همانطور که اشاره کردیم، برند اسباب بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده می کرد. این روند تا سال 1947 ادامه یافت تا اینکه مدیریت شرکت لگو تصمیم گرفت از پلاستیک به جای چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده کند. اسباب‌بازی‌های لگو که از پلاستیک ساخته می‌شدند و در بازار به فروش می‌رسیدند، مشابه آن‌هایی بودند که امروزه در بازار دیده می‌شوند.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو با مدیریت پسرش ادامه یافت. در سال 1960، آتش سوزی در کارخانه اسباب بازی لگو رخ داد. نیمی از اسباب بازی های موجود در کارخانه هنوز از چوب ساخته شده بودند، بنابراین آتش سوزی رخ داد و خسارت بیشتری به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو در تولید تمامی اسباب بازی های خود از پلاستیک استفاده کرد. اما در این سال ها، افراد بیشتری برند لگو را در کشورهای دیگر می شناختند. این برند در دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرد و محصولات آن در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیا و ... به فروش رسید.

بعداً شرکت اسباب‌بازی لگو قطعات و تجهیزات بیشتری را برای بازی کودکان عرضه کرد. این شرکت همچنین آجرهای پلاستیکی بزرگتری تولید کرد تا کودکان بتوانند از آن استفاده کنند. با گذشت زمان پکیج های جذاب تر لگو با مدل های زیبا برای کودکان مانند جنگ ستارگان، فضایی، دزدان دریایی، قلعه ها و ... در بازار ظاهر شدند. از زمانی که مردم سراسر جهان یاد گرفتند لگو چیست، از بازی با آن و خلق خاطرات شاد لذت بردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.