فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

RSS feed.

  • مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان
    مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویاندسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 4 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 283 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 65

    مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان

    خرید

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    2-1 مقدمه :...........................................................................................................15

    2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :............................................................................................................15

    2- 2-1  مفاهیم هوش :...............................................................................................................15

    2-2-1- 1 هوش :...................................................................................................................15

    2-2-1-2 تعریف هوش :..................................................................................................................16

    2-2-1-3 انواع هوش :..............................................................................................................17

       2-2-1-3-1 هوش بدنی (PQ) :....................................................................................................................18

       2-2-1-3-2 هوش عقلانی (IQ) :...................................................................................................................18

       2-2-1-3-3 هوش هیجانی (EQ) :.....................................................................................................18

       2-2-1-3-4 هوش معنوی (SQ):.......................................................................................................19

    2-2- 1-4 عوامل تعیین کننده هوش :..................................................................................................................19

    2-2-1-5 معنویت :................................................................................................................20

    2-2-1-5-1 دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت :..............................................................................23

                  2-2-1-5-1-1 دیدگاه الکینز :...........................................................................................................23

                  2-2-1-5-1-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :......................................................................................23

                  2-2-1-5-1-3 دیدگاه گاردنر :..........................................................................................................24

                  2-2-1-5-1-4 دیدگاه ویلیام وست :.................................................................................................24

                  2-2-1-5-1-5 دیدگاه گروم :............................................................................................................24

                   2-2-1-5-1-6 دیدگاه ویگلزورث :.................................................................................................24

              2-2-1-5-2 تعاریف هوش معنوی :........................................................................................................25

              2-2-1-5-3 ابعاد هوش معنوی :.............................................................................................................28

              2-2-1-5-4 مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف :.................................................................30

                               2-2-1-5-4-1 دیدگاه ایمونز :.......................................................................................................32

                                2-2-1-5-4-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :.................................................................................33

                                2-2-1-5-4-3دیدگاه نوبل و وگان :.............................................................................................33

                                2-2-1-5-4-4 دیدگاه بروس لیچفیلد :.........................................................................................33

                                2-2-1-5-4-5 دیدگاه مک مولن :................................................................................................34

                         2-2-1-5-5 مؤلفه های هوش معنوی در اسلام :.....................................................................................34

                        2-2-1-5-6 مدل های هوش معنوی :......................................................................................................35

                                       2-2-1-5-6-1مدل چهار مؤلفه ای کینگ :...........................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-1 درک معنی فردی :..........................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-2 آگاهی متعالی :...............................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-3 تفکر انتقادی وجودی :....................................................................35

                                              2-2-1-5-6-1-4 حالات هوشیاری بسط یافته :..........................................................35

                                       2-2-1-5-6-2 مدل زهر و مارشال :....................................................................................35

                                       2-2-1-5-6-3 مدل پنچ مؤلفه ای ایمونز :...........................................................................36

                                       2-2-1-5-6-4 مدل پنج مؤلفه ای سیسک :..........................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-1 ارزش های بنیادین :.....................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-2 فضایل بنیادین :............................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-3 تجارب بنیادین :...........................................................................37

                                                2-2-1-5-6-4-4 قابلیت های بنیادین :....................................................................37

                                               2-2-1-5-6-4-5 نظام های نمادین :.........................................................................37

                     2-2-1-5-6-5 مدل امرم :..............................................................................................................37

                            2-2-1-5-6-5-1 هوشیاری :.............................................................................................................38

                                2-2-1-5-6-5-1-1 دقت(توجه) :...............................................................................................38

                                2-2-1-5-6-5-1-2آگاهی فراعقلانی :.........................................................................................38

                                2-2-1-5-6-5-1-3 عمل (تمرین) :.............................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2 متانت :..........................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2-1 تقدیس :..........................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2-2عشق :...............................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-2-3 توکل :.............................................................................................................38

    2-2-1-5-6-5-3 معنا :...........................................................................................................38

                             2-2-1-5-6-5-4 تعالی :.........................................................................................................38

    2-2-1-5-6-5-4-1 ارتباط کامل، متقابل و مستقیم به شیوهای عقلانی: .......................................38

    2-2-1-5-6-5-4-2 کلنگری :.....................................................................................................39

                             2-2-1-5-6-5-5 صداقت :..............................................................................................................39

                                 2-2-1-5-6-5-5-1 پذیرش :.....................................................................................................39

    2-2-1-5-6-5-5-2 صراحت :...................................................................................................39

                              2-2-1-5-6-5-6 تسلیم آرام و بی دغدغه :....................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-6-1 آرامش :...................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-6-2 عدم خودخواهی و فروتنی :.....................................................................39

    2-2-1-5-6-5-7 وابستگی درونی :...............................................................................................39

    2-2-1-5-6-5-7-1 آزادی درونی به همراه فعالیت معقول :......................................................39

    2-2-1-5-6-5-7-2 آزادی :.....................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-7-3 تشخیص :................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-5-7-4 درستی :...................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-6 مدل نوبل :........................................................................................................39

                                   2-2-1-5-6-7 مدل سه مؤلفه ای وگان :...................................................................................39

                       2-2-1-5-7 اجزای هوش معنوی :............................................................................................................40

    2-2-1-5-7-1 عقل شهودی: ..............................................................................................................40

    2-2-1-5-7-2 ادراک مستدل: .........................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-3 آگاهی بر خواسته ها و نیات :.....................................................................................40

    2-2-1-5-7-4 قدرت و عدالت متمرکز: .............................................................................................40

     2-2-1-5-7-5 عشق و شفقت:...............................................................................................40

                           2-2-1-5-7-6  شفا و بخشش :..........................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-7 زندگی باشوق :..........................................................................................................40

                            2-2-1-5-7-8 زندگی باوقار، یکدلی و تعهد :...................................................................................41

    2-2-1-5-7-9 پیوند و خدمت خلاق :..................................................................................................41

                            2-2-1-5-7-10 پادشاهی خداوند، شادی و تکامل، و زندگی همراه با هوش معنوی مطلوب :.........41

               2-2-2 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:......................................................................................41

    2-2-2-1تاریخچه یادگیری خودتنظیمی:........................................................................................41

                      2-2-2-2 مفهوم یادگیری خودتنظیمی :......................................................................................................42

                      2-2-2-3 راهبردهای یادگیری :.....................................................................................................45

                                 2-2-2-3-1طبقه بندی راهبردهای یادگیری:.................................................................................45

                                     2-2-2-3-1-1 راهبردهای مرور ذهنی :..................................................................................45

                                     2-2-2-3-1-2 راهبردهای بسط دهی :....................................................................................45

                                     2-2-2-3-1-3 راهبردهای سازماندهی :..................................................................................46

                                     2-2-2-3-1-4 راهبردهای نظارت بر درک مطلب :.................................................................46

                                     2-2-2-3-1-5 راهبردهای عاطفی :........................................................................................46

    2-2-2-4 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :................................................................................................46

                            2-2-2-4-1 راهبردهای شناختی :.......................................................................................................46

                            2-2-2-4-2 راهبردهای فراشناختی :..................................................................................................47

    2-2-2-5 رابطه ی یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت یادگیری :..............................................................48

                    2-2-2-6 ویژگی های یادگیرندگان برخوردار از توانایی خودتنظیمی در یادگیری :..........................48

                     2-2-2-7 آگاهی های فراشناختی و سبک های یادگیری :....................................................50

               2-2-3 عملکرد تحصیلی :.......................................................................................................52

    2-2-3-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :..............................................................................................52

                      2-2-3-2 عوامل موثر در عملکرد تحصیلی :..............................................................................................54

                             2-2-3-2-1 عوامل فردی :...................................................................................................54

                             2-2-3-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :.......................................................................................54

                             2-2-3-2-3 عوامل آموزشگاهی :......................................................................................54

                             2-2-3-2-4 جنس :.............................................................................................54

                      2-2-3-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :...........................................................................................55

          2-2-3-4 عوامل موثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :....................................................................................56

          2-2-3-5 نظریه ی یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی :.....................................................................57

          2-2-3-6 نقش خودتنظیمی در پیشرفت تحصیلی :......................................................................................59

          2-2-3-7 رابطه ی خودتنظیمی یادگیری با مهارت ها و پیشرفت تحصیلی دانشجویان :......................62

    2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :...............................................................................................64

       2-3-1 پژوهش های انجام شده پیرامون رابطه بین مؤلفه ها در خارج از کشور :...................................................64

       2-3-2 پژوهش های انجام گرفته پیرامون رابطه مؤلفه ها در ایران :...................................................................66

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.