فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات

    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات
    دارای 127 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    صادرات و توسعه صادرات

    2-1 صادرات
    2-1-1مطالعاتی در ارتباط با صادرات
    به طور سنتی شرکت های کوچک و متوسط نقش مهمی را در اقتصادهای محلی ایفا         می کنند  به هر حال نقش شرکت های کوچک و متوسط ((SMES  در تجارت بین الملل در حال تغییر است . گزارشی توسط BRICH در سال 1988 داده شد که اکثر شرکت های صادراتی آمریکا شرکت های کوچک هستند نه بزرگ . بیش از نیمی از صادرکنندگان کمتر از 100 کارمند دارند ،
    (K.MARK WEAVER , DAVID BEROWITZ, LES DAVIES ,1998).
    تحقیق درباره صادرات شرکت های کوچک بیشتر حالت تجربی و توصیفی دارد. فاقد یک نوع زیر بنای تئوری می باشد که بتواند به طور چشمگیری منجر به توسعه و پرورش استراتژی صادرات بشود، (GEMUN DEN1991).
     مطالعات تجربی زیادی اثر نگرش های مدیریتی ، متغییرهای آمیخته بازاریابی و منابع سازمانی را بر روی دامنه وسیعی از فعالیت های مربوط به صادرات مورد بررسی قرار داده اند ،
    (CADOGAN , DIAMAN TO POULOS & SIGUAW, 2002) .
    تئوری صادرات همگام با فنون سیستماتک نمی باشد. توسعه تئوریکی بیشتر بر اساس مدل بین المللی شدن UPPSALA می باشد ، (JOHANSON & VAHLNE , 1977).
    پیشنهاد شده که شرکت مراحلی را از یک صادر کننده ابتدایی تا تبدیل به یک صادر کننده فعال در بازارهای صادرات را بشود طی می کنند،( (LEENIDOU & 
    (KATSIKEAS 1996.
    این مدل ها مورد ایراد و مخالفت قرار گرفته اند به خاطر اینکه فاقد قدرت تبیینی و غیر قابل آزمون می باشند، (CAVUSIGIL & ZOU 1994).
    در اینجا ما توصیه SINGR را دنبال می کنیم که پیشنهاد می کند اولین گام برای درک توسعه صادرات تشخیص مشکل می باشد که از طریق نواقص بازار ایجاد شده اند که مانعی برای فعالیت های صادراتی شرکت های SME می باشد،. (SINGER& T,O,1990 )
    تحقیقی، ارتباط بین اندازه شرکت و گرایش به صادرات را بررسی کرده است . اگر چه مطالعات زیادی ، ارتباط  مثبت بین اندازه شرکت و صادرات را گزارش داده اند، (KENG AND JIUAN 1989).
    SCHOMMER , DOYLE به این نتیجه رسیدند که هیچ ارتباطی وجود ندارد یا ارتباط خیلی کمی بین آنها وجود دارد (DOYLE AND SCHOMMER 1976)
    تعدادی از محققان دلیل آوردند که ارتباط بین اندازه و فعالیت صادرات ممکن است فقط در محدود خاصی به استثناء شرکت خیلی کوچک و خیلی بزرگ وجود داشته باشد، (GAVUSGIL  , 1984).
    تحقیقات دیگر نشان دادند که عوامل انگیزشی گوناگون منجر به فعالیت های صادراتی می شوند که برای تمام شرکت ها یکسان نمی باشد. تعدادی از محققان فهمیدند که بین فعالیت صادراتی با سن یک شرکت ارتباط مثبتی وجود دارد،
    (5 .(WELCH AND WIEDERSHEIM – PAUL, 197
    به هر حال مطالعات دیگر نتیجه گرفتند که شرکت های جوانتر نسبت به شرکت های قدیمی تر علاقه بیشتری به بازار های خارجی دارد،( (LEE AND BRAS
    2-1-2 نیازهای اطلاعاتی صادرکنندگان
    در ادبیات صادرات یک مدل 5 مرحله ای از صادرات شناسایی شده است . در اولین مرحله، شرکت به طور ناخواسته صادرات را انجام می دهد اما برای امکان پذیری صادرات هیچ تلاشی نمی کند. در مرحله دوم ، فعالانه به بررسی امکان پذیری صادرات می پردازد. در مرحله سوم شرکت به طور آزمایشی به کشورهایی که از لحاظ جغرافیایی یا فرهنگی شبیه هستند صادرات را انجام می دهد. در مرحله چهارم صادر کننده ، کالاها (خدمات ) صادراتی اش را با تغییرات محیط خارجی ( مانند نرخ ارز ، تعرفه ها و غیره) تطبیق می دهد، اما فقط به کشورهایی که از لحاظ جغرافیایی یا فرهنگی مشابه هستند صادرات انجام می دهد. سرانجام در مرحله پنجم ، یک صادر کننده با تجربه امکان صادرات را به کشورهایی که از لحاظ مسافتی دورتر هستند یا از لحاظ فرهنگی متفاوت هستند بررسی می کند،(czinkota 1982).
    تحقیقاتی که برروی رفتار صادرات شرکت ها انجام شد دلالت بر این داشت که توسعه و گسترش صادرات شامل یک فرایند یادگیری بوده چنانچه یک شرکت تعهداتش را برای بین المللی شدن به پیش ببرد با مشکلات متفاوتی مواجه می شود، شرکت ها ممکن است برای غلبه بر این مشکلات به دنبال کمک های مناسب دولت باشند ، (Bilkey 1978).
    صادر کننده تداوم یافته    صادر کننده توسعه یافته    صادر کننده تازه وارد    شرکت های غیر صادراتی   
    بهبود و تنظیم فعالیت های موجود    انتخاب خوش آتیه ترین بازار و شیوه ورود    تعیین امکان پذیری صادرات    آگاه شدن از فرصت ها    نیازهای شرکت
            سمینارها,بولتن/خبرنامه صادراتی    سمینارهای تبلیغاتی محلی    برنامه های انگیزشی
    سمینارهای صادراتی , بولتن صادراتی    سفر به بازارهای خارجی سمینارهای صادراتی , خبرنامه صادراتی    بررسی بازار, تحقیق بازار        اطلاعاتی
    ملاقات , دفاتر فروش , تامین مالی , بیمه    نمایشگاههای تجاری , هیئت های تجاری, تامین مالی , بیمه    هیئت های تجاری, تامین مالی , بیمه        عملیاتی

     (Belivean (1987) مشاهده کرد که شرکت های کوچک و متوسط منابع مالی یا مهارت های تحقیق مورد نیاز برای انجام تحقیق بازار صادرات را ندارند.    
    در یک مطالعه از شرکت های کانادایی Brooks and rosson (1982) بیان کردند که اگر چه هم صادرکنندگان  و هم شرکت هایی که صادرات  انجام نمی دهند اغلب به دنبال کمک هم از آژانس های دولتی استانی و هم مرکزی می باشند. صادرکنندگان در تحقیق برای فرصت های بازار فعال تر هستند. آژانس های دولتی یک منبع مهمی از اطلاعات برای صادرکنندگان بودند .
     اما کیفیت کمک های ارائه شده توسط بعضی از آژانس ها همیشه مطابق با انتظار مصرف کنندگان نبود،Diamantopulos ,1991) و دیگران).
    با این وجود، مشوق های دولت برای صادرات ، نظیر ارائه اطلاعات ، بیمه اعتباری صادرات و معافیت های مالیاتی می توانند عامل بین المللی کردن بشود.

    2-1-3مـــوانع صـــادرات
    برای درک اینکه چرا و چگونه شرکت ها با بازارهای خارجی در ارتباط هستند ، شناسایی و درک موانع سد راه فرایند صادرات بسیار حیاتی است  ،
     (Wiedersheim- paul, olson & Welch 1987).
    مطالعاتی که نقش موانع صادرات را بررسی می کنند ، همچنین سعی دارند ساختار و ماهیت موانع صادرات را بفهمند و درک بکنند و اثری که موانع بر روی فرایند صادرات شرکت ها دارند را مشخص بکنند      .  ( maswami&yang,1990)
    گروهی دیگری از مطالعات بر روی فاکتورهای محیط خارجی یا بر روی فرایندهای تصمیم گیری در درون شرکت ها تمرکز دارند عموماّ از فاکتورهای محیطی که باعث
    تشویق یا دلسرد شدن فعالیت برای صادرات می شوند لیستی از موانع صادرات را تهیه می کنند نگرش دیگر ، وضعیت درون شرکت ها که بر روی فرایند تصمیم گیری اثر می گذارند را بررسی می کنند،  (Bagchi-sen,1990). 
    بر این اساس ، دلیل اصلی اینکه اکثر شرکت ها به امر صادرات نمی پردازند به خاطر این می باشد که مدیران آنها به سمت صادرات تشویق و سوق داده نشده اند ،
    (Czinkota&Johnson1983).
    (Rosson , seringhaus,1989)  موانع صادرات را به چهار مقوله بزرگ تقسیم کردند:
    انگیزشی ، اطلاعاتی ، عملیاتی و دانشی .
     Leonidou 32 مطالعه را مورد تجزیه وتحلیل قرار داد و 39 مانع صادراتی را به مقوله های داخلی (اطلاعاتی ، وظیفه ای و بازاریابی ) و خارجی (مربوط به روال کار، وظیفه ای و محیطی ) طبقه بندی کرد . (Leonidou 2004)

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    3
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 127

    حجم فایل:50
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات
      دارای 127 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری هویت و بحران هویت

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری هویت و بحران هویت

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری هویت و بحران هویت

    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری هویت و بحران هویت
    دارای 17 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    هویت و بحران هویت 
    سلامت شخصیت در گرو سازگاری آدمی با محیط اجتماعی پیرامون و رعایت امور اجتماعی و نیز تفسیر متوازن و سازگار از خود، جامعه و ارزش هاست. هنگامی که در این فرآیند خللی وارد شود نابهنجاری و اضطراب روانی نمودار خواهد شد و آن گاه که این اختلال مضاعف شود و پیامدهای ویرانگری بیافریند می توان آن را بحران نامید. از این رو هویت سالم و آرام در جایی معنی می یابد که شخص از نگرش یک دست و سنجیده ای از خویشتن و جهان بهره¬مند باشد و عناصر سازنده شخصیت وی از سازگاری برخوردار باشند (شهرآرای، 1384).
    پایه های نظریه هویت
    الف ) فروید
    فروید (به نقل از شولتز، 2001)، یکی از اولین روان شناسان نظریه پردازی است که سوال بنیادی ((تعریف خود)) را مطرح کرد. فروید بر این باور بود که احساس فرد از خود، از درون فکنی های والدین در طول پدید آیی فرا خود و در پایان تعارض اودپیی شکل می¬گیرد. فروید نه تنها معتقد بود که این درون فکنی¬ها پایه ((تعریف خود)) فرد در طول دوره کودکی را شکل می¬دهد، بلکه این همانند سازی ها به طور معناداری در طول نوجوانی یا بزرگسالی تغییر نکرده و حفظ می شود. وی بر این باور بود که مفهوم خود فرد، تابعی از فرآیندهای همانند سازی مهمی است که در طول سال-های پیش دبستانی اتفاق می افتد.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    5
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 17

    حجم فایل:40
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری هویت و بحران هویت
      دارای 17 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام

جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام

RSS feed.

  • جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام

    جدیدترین خبر رفع فیلتر تلگرام که امروز منتشر شده است را در ادامه خواهید خواند.

    http://pcparsi.com/uploaded/2018/01/8371_273.jpg

    این روزنامه در ادامه نوشت: «روز گذشته اخبار ضدونقیضی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام به دستور رییس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد.

    اخباری که می‌گفت رییس‌جمهوری در مقام رییس شورای عالی امنیت ملی می‌تواند با توجه به بازگشت آرامش به کشور،

    استفاده از تلگرام را به شرایط پیش از ناآرامی‌ها برگرداند

    و البته تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از آن نشد.

    با این حال، رفع فیلتر تلگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی میان ایرانی‌ها بسیار داغ است

    و رفع فیلتری که دو روز قبل از اینستاگرام شد،

    تقاضا برای رفع فیلتر تلگرام را نیز دو چندان کرد.

    سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در همین باره در حاشیه جلسه غیر علنی دیروز مجلس با حضور وزرای اطلاعات، کشور،

    دبیر شورای عالی امنیت ملی، جانشین فرمانده سپاه،

    فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان صداوسیما گفت

    که رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد و مقرر شد وزارت ارتباطات تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر اخذ کند.

    بهروز نعمتی تاکید کرد که «با توجه به این که موضوع فیلترینگ به شورای عالی امنیت ملی مطرح بود،

    قرار شد با تمهیدات لازم نسبت به رفع فیلتر اقدام شود،

    البته فیلترینگ تلگرام به تعهداتی که مجموعه تلگرام باید بدهد، بستگی دارد

    به ویژه این که یکی از سایت‌های معاند اقداماتی انجام داد و ابزار اطلاع‌رسانی آن نیز تلگرام بود،

    بنابراین از وزارت ارتباطات خواسته شد تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر تلگرام انجام دهد و در این زمینه مذاکراتی داشته باشد.

    با توجه به این که پشت صحنه اعتراضات اخیر برخی سرویس‌های جاسوسی در منطقه و آمریکا بودند،

    از زوایای مختلف به این موضوع پرداخته شد و مواردی هم توسط نمایندگان مطرح و قرار شد مسئولین مربوطه پیگیری‌های جدی

    درباره این موضوعات داشته باشند و گزارش تکمیلی را به نمایندگان ارائه کنند.»

    تلگرام با بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران، پرکاربردترین اپلیکیشن در فضای مجازی است

    که نقش مهمی را در ارتباطات فردی و گروهی شهروندان در سال‌های اخیر داشته

    و توانسته برای اقشار قابل توجهی نیز کسب و کار پر رونق را ایجاد کند.

    کسب و کاری که این روزها تحت تاثیر فیلترینگ قرار گرفته و با آن که تقریبا هر کاربر تلگرام،

    یک فیلترشکن برای استفاده از این شبکه روی گوشی همراه یا رایانه خود نصب کرده است

    اما بسیاری از فعالان مجازی، خواستار رفع فیلتر این شبکه پرکاربرد شده‌اند.»

    روحانی: دسترسی به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد(دوشنبه ۱۸ دی ماه)

    حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت:

    همه جا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید،

    به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید.

    رییس جمهور با بیان اینکه حوادث چند روز گذشته تجربه‌ای برای مردم و نسل جوان و کسانی بود که زندگی بهتر می‌خواهند، اظهارداشت:

    بعضی‌ها تصور می‌کنند که مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند،

    اما آیا کسی حاضر است ماهیانه پول قابل توجهی دریافت کند،

    اما به طور مثال شبکه مجازی کاملاً مسدود باشد

    و یا در تردد با خودرو و رفت و آمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف زدن نداشته باشد.

    مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خریداری کرد، چرا عده‌ای آدرس غلط می‌دهند و این توهین به مردم است.

    روحانی افزود: مردم مطالباتی دارند که بخشی از آن اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و باید همه این مطالبات مورد توجه قرار بگیرد.

آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

RSS feed.

  • آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

    آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

    محمود احمدی نژاد

    در حالی که برخی رسانه های عربی مدعی شده اند، محمود احمدی نژاد بازداشت شده است،

    یک منبع نزدیک به وی این خبر را تکذیب کرد.

    یک منبع مطلع و نزدیک به احمدی نژاد گفت: محمود احمدی نژاد بازداشت نشده

    و خبر رسانه های عربی در این خصوص نیز کذب است.

    همچنین ایلنا نوشت:

    عادل حیدری وکیل محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اخبار منتشر شده درباره بازداشت رییس دولت‌های نهم و دهم پس از سفر به بوشهر گفت:

    اخبار را منابع موثق دنبال کنید. خبر بازداشت احمدی‌نژاد صحت ندارد و من این خبر را تکذیب می‌کنم.

    وی افزود: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیافتاده است و این خبر صحت ندارد.

بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

RSS feed.

  • بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

    بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

    اگر از بادمجان های تلخ خسته شدید و دنبال روشی برای از بین بردن تلخی آنها هستید این مطلب را از دست ندهید.

    تلخی بادمجان را چگونه بگیریم؟

    بهترین راه گرفتن تلخی بادمجان

    بادمجان در پخت غذاهای گوناگون کاربرد دارد. برای پخت انواع سوفله و گراتن می‌توانید از بادمجان استفاده کنید.

    بادمجان همچنین برای پخت غذاهای سنتی مانند کشک ‌بادمجان، میرزاقاسمی وخورش غوره بادمجان یا آش بادمجان به کار می‌رود.

    اما تلخی بادمجان، عاملی است که خیلی‌ها را از خوردن بادمجان و مشتقات آن گریزان کرده است.

    بادمجان را پس از پوست کندن از وسط به دو نیم کنید.

    اگر تخم زیاد دارد، آن‌ را در بیاورید.

    روی آن نمک بپاشید و روی یک سینی دستمال کاغذی بگذارید.

    بادمجان‌ را روی آن بچینید و سینی را در آفتاب قرار دهید.
    یک سطل را پر از آب کنید، مقداری آب لیمو در آن بریزید و بادمجان‌های پوست‌کنده را درون آن بریزید.

    بعد از ۱۰ دقیقه بادمجان‌ها را خارج کنید.

    در آخر بادمجان‌ها را بفشارید تا آب آن‌ها خارج شود.
    بادمجان‌ها را برش بزنید و روی آن‌ها مقدار زیادی نمک بریزید.

    سعی کنید نمک زیاد بزنید زیرا بر اثر شسته شدن، مقدار زیادی از نمک‌ها از بین می‌رود.

    بعد از نیم ساعت بادمجان‌ها را آب‌کشی و در غذای مد نظر استفاده کنید.
    تکه‌های بادمجان را به مدت ۳۰ دقیقه در شیر بخوابانید.

    این کار به گرفتن تلخی بادمجان کمکی نمی‌کند اما به خوشمزه شدن آن کمک می‌کند.

    بادمجان‌های تکه شده را در یک سینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

    بعد از زمان گفته شده بادمجان‌ها را خارج کنید و بگذارید یخ آن‌ها باز شود، سپس آن‌ها را بفشارید تا آب اضافی آن‌ خارج شود.
    با به کارگیری این ترفند‌های آشپزی تا حد زیادی تلخی بادمجان گرفته می شود.