فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

مبانی نظری اختلال های زبان (ارتباطی)

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلال های زبان (ارتباطی)

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلال های زبان (ارتباطی)

    مبانی نظری اختلال های زبان (ارتباطی)


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اختلال های زبان (ارتباطی)
    دارای 36 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    اختلال های ارتباطی
    گفتار و زبان اگرچه با هم مرتبطند امّا مترادف هم نیستند. گفتار نمود قابل شنیدن زبان است. گفتار وسیله بیان زبان است امّا تنها وسیله آن نیست. زبان ارائه کننده پیامی است که در گفتار وجود دارد. زبان بدون گفتار      می تواند وجود داشته باشد نظیر زبان اشاره مورد استفاده افراد ناشنوا، و گفتار بدون زبان مانند گفتار پرندگانی که برای حرف زدن تربیت شده اند خواهد بود. ارتباط مفهوم گسترده تری است. زبان بخشی از ارتباط است. گفتار اغلب بخشی از زبان در نظر گرفته می شود، اگر چه زبان می تواند بدون گفتار وجود داشته باشد (علیزاده و همکاران، 1389).
    1-4-2- رشد زبان
    رشد زبان فرایند پیچیده ای است. به طور معمول، کودکان خردسال در فراگیری زبان از چندین مرحله عبور می کنند که از مرحله پیش کلامی تا استفاده از کلمات در جمله ها را شامل می شود. برون داد کلامی اولیه نوزاد اساساً محدود به گریه کردن است، که معمولاً با ناراحتی او ربط دارد مانند گرسنگی، درد یا کثیف یا خیس شدن. طولی نمی کشد (یعنی در حدود 2 ماهگی) که کودکان شروع به غان و غون می کنند و همچنین گریه سر می دهند، و با صداسازی های خود نسبت به لذت و ناراحتی واکنش نشان می دهند. آن ها در حدود 3 تا 6 ماهگی شروع به هجاگویی می کنند که شامل تولید برخی از صداهای همخوان و واکه است. در این زمان، کودکان در هنگام تنهایی دائماًً صداسازی می کنند، ظاهراً صداسازی خود را آزمایش می کنند و نه این که ضرورتاً سعی در برقراری ارتباط با کسی داشته باشند (پوکت ، 2001). آن ها همچنین هنگامی که والدین یا دیگران در کنارشان هستند و با آن ها بازی می کنند یا به شکلی با آن ها سروکار دارند، هجاگویی می کنند. اولین کلمه ای که کودک بر زبان می آورد واقعه ای مهم پس از انتظاری طولانی است. در واقع والدین مشتاق به صداهایی که بر ذهن مشاهده گران عینی تر اثر می گذارد و احتمالاً هیچ معنایی برای خود کودک ندارد، کلمه نسبت می دهند. آنچه که اغلب رخ می دهد این است که کودک شروع به زنجیره سازی صداهایی کرده که گاهی شبیه به کلمه از آب در می آید که شامل گفته هایی مثل «دد» و «ماما» هستند. به نظر می رسد هنگامی که کودک واقعاً شروع به گوش کردن به گفتار بزرگسالان می کند، تبادل ها یا مکالمه ها رخ دهند، که وقتی پدر یا مادر می گویند دد، کودک با گفتن دد به آن ها پاسخ می دهد. اگر چه این نوع تبادل شبیه به مکالمه به نظر می رسد امّا تولید کلامی کودک فقط توسط نزدیکان کودک (مثلاً والدین یا خواهر و برادر) درک می شود، افرادی غیر از اعضای نزدیک خانواده ممکن است کلاً نتوانند معنی آن را بفهمند. والدین اغلب برای نزدیک شدن کودک به کلمه ها از تقویت کننده بسیار زیادی مثل تحسین کودک با آهنگی پرهیجان یا در آغوش گرفتن او استفاده می کنند.
    تعیین زمان اولین کلمه حقیقی کودک کاملاً مشخص نیست امّا معمولاً بین 9 و 14 ماهگی رخ می دهند. این کلمه ها اغلب شامل پژواک (تکرار شنیده ها) یا پاسخ های تقلیدی بر مبنای صحبت های اطرافیان کودک است. این کلمه ها در ابتدا ممکن است هیچ معنایی نداشته باشند، گرچه خیلی زود به افراد یا اشیاء محیط نزدیک کودک مثل بابا، ماما یا شیر نسبت داده می شوند. زنجیره ای از دو تا سه کلمه که شبیه به جمله هستند، نوعاً بین 18 و 24 ماهگی شروع می شوند. در این مرحله تردید کمی در مورد معنا وجود دارد زیرا کودک می تواند به وضوح به دیگران  تفهیم کند که چیزی می خواهد. کودک در این مرحله معمولاً با ترتیب فاعل- فعل- مفعول، نسبتاً به درستی از نحو استفاده می کند.
    بیشتر کودکان دارای رشد عادی زبان در سنین 3 و 4 سالگی قادر به استفاده از تمامی ساخت های اصلی نحو هستند. در 5 سالگی به طور متوسط از جمله های 6 کلمه ای استفاده می کنند. کودکی که رشد عادی زبان دارد، بین سنین  4 و 8 سالگی تقریباً تمام صداهای گفتاری را به درستی و در بافت آن تولید می کند. برخی از مطالعات نشان می دهند که مهارت های درکی کودک قبل از توانایی های بیانی زبان او ظاهر می شوند (کیت، 1999). بنابراین، کودکان بسیار بیشتر از آنچه که بیان می کنند، می فهمند. بیشتر کودکان خیلی زود در سن 6 تا 9 ماهگی درک زبان را نشان می دهند و اغلب به دستورهایی مثل «نه – نه» و نام خود پاسخ می دهند (پوکت، 2000).
    در جدول زیر مراحل رشد زبان کودک نشان داده شده است:
    سن    رفتار
    تولد    گریه کردن و تولید صداهای فیزیولوژیک دیگر
    1 تا 2 ماه    غان و غون و گریه
    3 تا 6 ماه    هجاگویی و همچنین غان و غون گفتن
    9 تا 14 ماه    اولین واژه
    18 تا 24 ماه    اولین جمله ها و کلمه ها
    3 تا 4 سال    استفاده از تمام ساخت های نحوی پایه
    4 تا 8 سال    تولید صحیح تمام صداهای گفتاری در بافت
          جدول 1-2- رشد زبانی و پیش زبانی بهنجار (کلیفورد و هاردمن، 2000؛ به نقل از علیزاده و همکاران، 1389)

    2-4-2- اختلال های زبان
    گسیختگی جدی در فرایند فراگیری زبان می تواند به اختلال های زبان منجر شود. چنین رشدهای ناهنجاری ممکن است شامل درک (فهم) یا بیان در زبان نوشتاری یا گفتاری می شود (برن اشتاین، 1997؛ به نقل از علیزاده و همکاران، 1389).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    17
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 36

    حجم فایل:62
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اختلال های زبان (ارتباطی)
      دارای 36 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

امکان سنجی پیاده سازی بودجه عملیاتی در شرکت نفت

مرجع فایلهای امورزشی | امکان سنجی پیاده سازی بودجه عملیاتی در شرکت نفت

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت بی خوابی

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت بی خوابی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت بی خوابی

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    پاورپوینت بی خوابی
    دارای 23 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    قسمتی ازمتن اسلایدها :
     بسم الله الرحمن الرحیم The development of insomnia within the first year: A focus on worry Insomnia in the older patient And تعریف بی خوابی : یکی از متداولترین اختلالات روانشناختی و شایع ترین اختلالات خواب است که اصولا بعنوان یک حالت مزمن در نظر گرفته میشود.
    بی خوابی بعنوان یک فرایند پیچیده و چند بعدی است که مکانیزمهای روانشناختی گونا گو ن در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
    بی خوابی بطور عمده به دو گروه بزرگ تقسیم می شود : اشکال در به خواب رفتن ( آغاز خواب ) اشکال در ادامه خواب که شامل بیدار شدن های مکرر در حین خواب و بیدار شدن نا خواسته در نیمه های شب و ناتوانی در خوابیدن دوباره می باشد. اشکال در آغاز خواب بیشتر در جوانان دیده می شود و اشکال در تداوم خواب در افراد مسن شایع تر است. بی خوابی می تواند به شکل گذرا- کوتاه مدت یا مزمن باشد.
    نقش نگرانی در بی خوابی : تعریف نگرانی : نگرانی بعنوان یک سلسله افکار و تصورات می باشد که بطور نسبی غیر قابل کنترل هستند و یک فرایند غیر انطباقی مستقل است. به دلایل نظری گوناگون نقش دو سویه نگرانی از بی خوابی حائز اهمیت است بدین صورت که : اولا بی خوابی می تواند بعنوان یک منبع پریشانی و در نتیجه بعنوان یک عامل خطر زا برای نگرانی قابل توجه باشد. ثانیا نگراننی می تواند یک عامل اولیه و مقدماتی در سبب شناسی بی خوابی باشد بنا براین خطر افزایش بی خوابی را گسترش می دهد. شواهد تجربی بر این امر دلالت دارند که نگرانی با ادراک ذهنی خواب رابطه زیادی دارد.
    مطالعات گوناگون نقش نگرانی از بی خوابی را برجسته و آشکار می سازد.
    یکی از با ارزشترین یافته ها که توسط Borkovec-Espie-Brooks-Lindsay صورت گرفت مشخص شد که افراد مبتلا به بی خوابی به دلیل نگرانی افراطی و غیر قابل کنترل در طی دوره قبل از خواب ازناتوانی در شروع خواب یا ادمه خواب شکایت دارند. مطالعات نشان داده اند که یک بیمار مبتلا به بی خوابی حاد رابطه کمتری با نگرانی نشان می دهد در حالیکه یک بیمار مبتلا به شکل مزمن بی خوابی با یک فرایند که نگرانی افراطی نقش کلیدی را در آن ایفا می کند رابطه زیادی دارد.
    هدف : هدف کلی این بررسی مطالعه روابط بین خواب مرتبط با نگرانی و ادراک ذهنی خواب بعنوان یک عملکرد دوره مزمن می باشد به طور اختصاصی تر هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین دو حوزه نگرانی می باشد ( نگرانی از کم خوابی و نگرانی برای سلامت ) و ادراک ذهنی خواب ( دوره نهفتگی شروع خواب – زمان بیدار شدن بعد از شروع خواب و کل زمان خواب ) روش: در یک مطالعه درمانی بر بی خوابی 136 نفر با تاریخچه کوتاه بی خوابی شرکت کردند. معیارهای انتخاب افراد: 30-1 دقیقه یا بیشتر در شروع یا ادامه خواب 3-2 روز یا بیشتر همراه با مشکلات شروع یا ادامه خواب در هر هفته 3- یک دوره بی خوابی 3 تا 12 ماهه و سن افراد باید بین 18 تا 65سال باشد.

    • محتوای فایل دانلودی:

      پاورپوینت بی خوابی
      دارای 23 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت بررسی سبک اسناد (مکان کنترل) در عزت نفس دانشجویان

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت بررسی سبک اسناد (مکان کنترل) در عزت نفس دانشجویان

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت آموزش فرنت پیج front page

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت آموزش فرنت پیج front page

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید