فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

روغن های معطر در ماساژ آروماتراپی

روغن های معطر در ماساژ آروماتراپی

سرتاسر طبیعت به ویژه مناطق استوایی سرشار از انواع گل و گیاه و شیره درختان است که حاوی گیاهان روغن های متنوع و خوشبو با خواص فراوان هستند آروما به معنی رایحه است و تراپی به معنی درمان. پس آروماتراپی همان رایحه درمانی است، یعنی افراد متخصص این کار، روغن های معطری را که از گیاهان به دست آورده اند برای درمان مراجعه کنندگان شان به کار می گیرند. با اینکه از اسم رایحه درمانی بر می آید که درمان با استشمام بوهای خوش اتفاق بیفتد، اما تنها راه بهبود در این روش استشمام رایحه ها نیست. گاهی وقت ها و با توجه به تشخیص آروماتراپیست (کسی که کار رایحه درمانی انجام می دهد)، رایحه درمانی به صورت ماساژ سطح بدن با روغن های خوشبو اتفاق می افتد.

در ماساژ آروماتراپی روغن های معطر با تحریک گردش خون در بدن فرد کمک شایانی به درمان افسردگی میکند.مثلا ریحان علاوه بر بوی خوش و آرامش بخشی که دارد برای درمان میگرن بی نظیر است و پونه کوهی تاپیر ویژه ای در درمان عفونت دارد.اگر می خواهید استرس هر نوع فشار عصبی و عضلانی و درد های ماهیچه ای را برای همیشه فراموش کنید این ماساژ بهترین انتخاب خواهد بود.

ماساژ آروماتراپی که به ماساژ ریلکسی هم معروف است از سبک های متداول ماساژ است ماساژی که در آن از روغن های گیاهی خوش عطر و اعجاب انگیز در روند آرامش عضلات استفاده می شود.از آنجا که این روغن ها خواص متعددی مثل تسکین دهنده، انرژی زا آرامش بخش و ضد میکروبی دارند گزینه مناسبی برای استفاده در فرآیند ماساژ است.

mjjx_i.jpg

در آروماتراپی بهترین تکنیک های ماساژ با خواص بی نظیر روغن های طبیعی ترکیب می شود تا خاصیت نیروزا و آرامش بخش بودن آن و ویژگی بازسازی کننده سلول های مرده پوست را با این روغن ها با پوست خود لمس کنید. در روش ماساژ را روغن های معطر گیاهی ماساژور با انتخاب ترکیبی از روغن های دلخواه شما ترکیب حرکات لمسی و کشششی آرام روی بدن انجام می دهد .

در ماساژ آروماتراپی روغن های مفید و موثر از طریق سلول های پوستی شما جذب بدن شده و به جریان خون راه یابند و باعث تسکین تنش های عصبی و آرامش روح و جسم می شوند.

معدود مواردی هم هستند که بنا به تشخیص کسی که کار رایحه درمانی انجام می دهد، ممکن است برای فرد بیمار، خوردن روغن تجویز شود. این روش به هیچ وجه نباید به صورت سرخود انجام شود وگرنه ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. استفاده از رایحه درمانی کم کم جای خودش را به عنوان روش جایگزینی برای درمان عفونت ها، استرس و سایر بیماری ها باز کرده است، هرچند که هنوز شواهد علمی کافی برای اثبات اینکه واقعا مفید است یا نه پیدا نشده است.

ماساژ آروماتراپی یکی از جذاب ترین سبک های ماساژی می باشد که با تحریک حواس پنج گانه انسان، لذتی تکرار نشدنی را موجب می شود.این ماساژ درفضایی آکنده از آروما با روغن های گیاهی خوش عطرواعجابانگیزدرمسیرآرامش عضلات، بصورت حرکات لمسی و کششی آرام، برروی بدن انجام می شودوبه طور طبیعی لذت و منافع ماساژ را به طور چشم گیری افزایش می دهد.

منبع : https://varzman.loger.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.